۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

ادامه تحصن زندانیان سياسی بند ۸ اوین

ادامه تحصن زندانیان سياسی بند ۸ اوین

ادامه تحصن زندانیان سياسی بند ۸ اوین و برگزاری مراسم پر شکوه در گرامیداشت بکتاش آبتین در سالن اجتماعات مرکزی

ساعت ۱۸ دیروز بیستم دی ماه، زندانیان سیاسی بند ۸ اوین با تجمع در سالن اجتماعات مرکزی این بند (حسینیه مرکزی) مراسم پر شکوهی را در گرامیداشت بکتاش آبتین و در اعتراض به قتل او برگزار کردند.

این مراسم که در حضور هاشمی رئیس زندان، کاشانی معاون جانشین زندان، یوسفی مدیر داخلی، محمدی رئیس حفاظت و یکی دیگر از ماموران این نهاد و همچنین نماینده بازرسی سازمان زندان‌ها برگزار شد، ابتدا با قرائت شعری از سروده های بکتاش آبتین از سوی ایوب احراری و یک دقیقه سکوت به یاد او آغاز شد. سپس آرش گنجی از اعضای زندانی کانون نویسندگان ایران بیانیه کانون را در مورد قتل بکتاش آبتین قرائت کرد و بدنبال آن مجری برنامه طی سخنانی نحوه انعکاس خبر قتل بکتاش آبتین در برنامه خبری هشت و سی صدا و سیما را مورد اعتراض قرار داد.

همچنین در این برنامه بیانیه زندانیان سیاسی در مورد قتل بکتاش آبتین از سوی مصطفی خسروی قرائت شد و آقایان مهران رئوف، سینا زهیری، امیر حسین میرخلیلی، خسرو صادقی بروجنی، جواد احدی و حمید کاشانی اشعاری از سروده های بکتاش آبتین را قرائت و از نقش او در کمک بی دریغ به زندانیان تازه وارد، سر و سامان دادن به کتابخانه بند و حمایت‌های بکتاش از زندانیان اتباع (زندانیان دیگر کشورها در بند ۸) صحبت کردند.

جواد احدی در صحبت‌هایش گفت: بکتاش در بر خورد به بازجو گفته بود. “من منتقد بودم شما دشمن ام کردید”

در پایان این برنامه که مسئولین ذکر شده ی زندان از آغاز تا انتهای آن حضور داشتند آرش گنجی از سوی کانون نویسندگان ایران از شرکت کنندگان در مراسم قدردانی کرد و مراسم با غریو شعار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” پایان گرفت.

این مراسم در حالی برگزار شد که تحصن زندانیان سياسی بند ۸ که از روز قتل بکتاش آبتین آغاز شده است همچنان در حسینیه سالن ۸ ادامه دارد. زندانیان سیاسی بند ۸ اوین هدف خود را از شروع و ادامه این تحصن، اعتراض به قتل بکتاش آبتین و پاسخگویی بالاترین مقامات سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه به این قتل اعلام کرده اند. گفته می‌شود در طول این مراسم گارد زندان در حال آماده باش بود.

🔸برگرفته از صفحه‌ی اینستاگرام جعفر عظیم‌زاده

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها