۹ فروردین, ۱۴۰۳

اسماعیل عبدی با پایان دوره مرخصی به زندان بازگشت…..

🔴 اسماعیل عبدی با پایان دوره مرخصی به زندان بازگشت

قبل از ظهر امروز ۲۹ آبانماه با پایان مرخصی اسماعیل عبدی، جمعی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همراه با اعضای کانون‌های صنفی معلمان در همبستگی با اسماعیل عبدی، او را تا لحظه ورود به زندان ندامتگاه مرکزی کرج همراهی کردند.

اسماعیل عبدی دبیر سابق کانون صنفی معلمان تهران و از اعضای ارشد این کانون که از ششم تیرماه سال ۹۴ در زندان بسر می‌برد می بایست در ۲۷ خرداد ۹۹ که دوره محکومیت پنج ساله‌اش به پایان می رسید آزاد می‌شد اما نیروهای امنیتی با هدف به تسلیم کشاندن این معلم برجسته، پرونده دیگری را که با محکومیت ده ساله در سال ۸۹ برای او تشکیل داده بودند از بایگانی بیرون کشیده و مانع آزادی او شدند.

رئیس دادگاه در مورد پرونده فوق، در پی پیگیری وکیل و خانواده اسماعیل در آنزمان، خطاب به آنان گفته بود : “بهتر است پیگیری نکنید چون این پرونده مختومه شده است”.

اما پس از ۱۰ سال و پایان حکم ۵ سال زندان اسماعیل عبدی، ماموران امنیتی بار دیگر این پرونده را به جریان انداخته و به رغم پذیرش اعاده دادرسی و صدور دستور رسیدگی مجدد به آن‌ که در تاریخ ۳۱ خرداد ماه سالجاری انجام شده است همچنان با آزادی او مخالفت میکنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها