۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

اطلاعیه سندیکاهای کارگری سوئد در رابطه با جان باختن مهسا امینی

اطلاعیه سندیکاهای کارگری سوئد در رابطه با جان باختن مهسا امینی

روزی نیست که رسانه های وابسته به رژیم جمهوری اسلامی ایران از خشونت علیه زنان، همسرکشی، در بند کشیدن کارگران و معلمان گزارشی منتشر نکند. سالها است که این رژیم با زیر پا گذاشتن ابتدایی ترین و برسمیت شناخته شده ترین حقوق پایه ای بشرآشکارا نشان داده است که به رعایت این حقوق کمترین اهمیتی نمیدهد.

دریافت خبر ناگوار کشته شدن و مرگ ۲۲ ساله به نام مهسا امینی که به محض ورود به تهران به جرم عدم رعایت کامل حجاب اسلامی دستگیر و پس از دو ساعت جان باخت حس و دردی عمیق و شوکی ناباورانه را در جامعه موجب شده است. هضم خبر سنگین و غم انگیز بود اما با روشن شدن علت مرگ مهسا، یعنی رفتار خشونت آمیز ماموران رژیم با او، غم و شوک به خشم تبدیل شد. عدم مسئولیت پذیری مقامات رژیم در قبول سهم خویش در این قتل و ارائه اطلاعات غلط و گمراه کننده این خشم را به اعتراض عمومی تبدیل کرد. اما رژیم بجای عذرخواهی دست به سرکوب معترضین می زند.

اکنون اعتراضاتی بی سابقه تمام ایران را فرا گرفته است. در بسیاری از شهرها این تظاهرات با شدت تمام سرکوب میشود. تاکنون جهار نفر از معترضین در کردستان و تعدادی نیز در شهرهای دیگر توسط شلیک گلوله از طرف ماموران رژیم کشته شده اند. در بسیاری از این اعتراضات دختران و زنان روسری های خود را برداشته و یا سوزانده اند. در دنیای مجازی زنان زیادی موهای خود را به عنوان سمبل سوگواری و اعتراض کوتاه می‌کنند و شخصیت‌های شناخته شده ورزشی، فرهنگی و سیاسی و بین المللی، از جمله جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در رابطه با ایران، به انحای مختلف خشم و اعتراض خود را از مرگ مهسا امینی ابراز می‌کنند. این اعتراضات همچنان ادامه دارد و روز به روز ابعاد بسیار وسیعتری بخود می گیرد. لغو حجاب اجباری شعار محوری این اعتراضات است.

تشدید این وضعیت زنان را بیش از هر زمان دیگر به مبارزه برای رهایی و بازستاندن حقوق پایمال شده خود مصمم تر ساخته است.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد با دریافت این خبر در این غم و شوک مردم ایران سهیم بوده است. ما بشدت به اطلاع رسانی جعلی مقامات رژیم اسلامی و عدم مسئولیت پذیری این رژیم اعتراض داریم. ما خود را در خشم مردم ایران سهیم می‌دانیم و با اعتراضات گسترده آنها علیه مرگ مهسا امینی ابراز همبستگی میکنیم. ما به پایمال کردن ابتدایی ترین حقوق زنان توسط رژیم ایران، از جمله تحمیل حجاب اجباری، اعتراض داریم. ما با تمام قوا تلاش می‌کنیم صدای این اعتراضات را به سمع افکار بین المللی برسانیم و همبستگی بین اللملی حول آن را جلب و تقویت کنیم.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد ضمن تسلیت به خانواده سوگوار مهسا امینی این جنایت رژیم را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دستگیرشدگان اعتراضات اخیر هستیم.

۲۰سپتامبر ۲۰۲۲

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها