۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

افزایش اجاره‌بهای مناطق حاشیه‌‌ای به دلیل رشد تقاضای حاشیه‌نشینی!

افزایش اجاره‌بهای مناطق حاشیه‌‌ای به دلیل رشد تقاضای حاشیه‌نشینی!

سعید لطفی، عضو اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به افزایش غیرمنطقی اجاره‌بها در تهران اظهار داشت: امروز شاهد جابه‌جایی و نزول منطقه سکونت خانوار هستیم به طوری که خانواری که در شمال تهران سکونت داشتند، به مرکز شهر و خانواری که در مرکز شهر مستاجر بودند، به جنوب تهران و خانوار ساکن در جنوب تهران به حاشیه و حومه تهران منتقل شده‌اند و دقیقا افزایش قیمت اجاره در شهر تهران به طور مستقیم بر روی نرخ کرایه واحدهای حاشیه تهران هم اثرگذار است و حاشیه‌نشین‌ها هم با معضل افزایش اجاره مواجه‌ هستند.

عضو اتحادیه مشاوران املاک افزود: خط فقر بالاتر آمده و خانوار بیشتری زیر خط فقر قرار گرفتند. بخش عمده از درآمد خانوار صرف هزینه‌های مسکن می‌شود، به طوری که خانوار با مبلغ رهن امسال، سه سال پیش می‌توانستند صاحب خانه شوند. این در حالی است که درآمد خانوار در حد افزایش هزینه‌ها بالا نرفته و خط فقر عمیق‌تر شده‌است.

وی با بیان اینکه افزایش تقاضا در حاشیه تهران، باعث افزایش اجاره‌بهای حاشیه‌نشین‌ها شده است، گفت: در این شرایط دولت پیشنهاد وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای ودیعه را مطرح کرده و نه تنها که این مبلغ امروز کفاف پول رهن را نمی‌دهد، بلکه اساسا مستاجران دسترسی به این وام را ندارند و در سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد مستاجران موفق به دریافت وام ودیعه شدند. ‌

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها