۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

انتظار کارگران واحد ترابری نفت و گاز زاگرس جنوبی برای عملی شدن وعده‌ها

انتظار کارگران واحد ترابری نفت و گاز زاگرس جنوبی برای عملی شدن وعده‌ها

کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان به تداوم مشکلات واکنش نشان داده و از محقق نشدن وعده‌هایی که توسط مسئولان وزارت نفت به کارگران این شرکت داده شده است، انتقاد کردند.
این کارگران که عمدتا به صورت حجمی مشغول کارند، نزدیک به ۴۰۰ نفر هستند و از ۲۹ اسفند ۹۹، اسامی آنها از سامانه ساپنا که سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت است، به بهانه خویش‌کارفرمایی حذف شده‌ است.
به دلیل خروج اسامی این کارگران از سامانه ساپنا از سوی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی حق پاداش، تولید و حق جذب، بیمه تکمیلی و اجرای طرح طبقه‌بندی آنها نیز قطع شده و این اتفاق مشکلات معیشتی برای آن‌ها بوجود آورده است.
در پیگیری مطالبات این کارگران، در سفر وزیر نفت در تاریخ ۲۲ مهر ماه به شیراز و منطقه فیروز آباد، او در حضور کارگران واحد ترابری منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان وعده حل مشکلات کارگران را داد. چند هفته پیشتر نیز فرزین مینو  (معاون نیروی انسانی شرکت ملی نفت) با رد موضوع طرح خویش‌کارفرمایی کارگران واحد ترابری زاگرس جنوبی، وعده اتصال دوباره اسامی کارگران را به سامانه ساپنا داده بود.
در این رابطه کارگران به رسانه‌ها گفته‌اند: وعده‌ها عملی نشده است و مسئولان شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در پاسخ به کارگرانی که برای‌ دریافت معوقات مزدی خود مراجعه کرده‌اند، با امروز و فردا کردن در حال خریدن زمان هستند.
این کارگران عنوان کردند که برخی از همکاران آن‌ها به دلیل فشار‌های روحی و عصبی دچار عارضه قلبی و مغزی شده و در بیمارستان بستری شدند.
آنها گفتند: از مسئولان درخواست داریم به وعده‌های خود عمل کنند.
گفتنی است حدود ۱۸۰ نفر در منطقه عملیاتی پارسیان و حدود ۲۰۰ نفر دیگر در مناطق عملیاتی آغار و دالان با سوابق کاری ۱۰ تا ۲۵ سال کار مشغول جابجایی نیروی کار روی حدود ۲۵۰ حلقه چاه هستند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها