۹ فروردین, ۱۴۰۳

انتقال لیلا حسین‌زاده به زندان عادل‌آباد شیراز و ادامه‌ی بازداشت غیرقانونی وی

حکم ۵ سال حبس #لیلا_حسین‌_زاده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران عیناً تایید شد!

لیلاحسین‌زاده که روز ۲۹مردادماه مقابل درب منزل خود با ضرب و شتم بازداشت شده، پس از جابجایی‌های مکرر میان بازداشتگاه زندان اوین، بازداشگاه اداره اطلاعات شیراز و بازداشتگاه نیروی انتظامی شیراز، هشت روز پیش به قرنطینه زندان عادل‌آباد و سپس بند مواد مخدر این زندان منتقل شده است و تا روز گذشته از حق تماس جهت برقراری ارتباط با خانواده خویش محروم بوده و این محرومیت همچنان با نداشتن حق تماس با وکیل ادامه دارد.

بنا به اخبار منتشرشده، در آغاز بازداشت وی، قرار وثیقه صادر شده اما اجازه تماس با وثیقه گذار داده نشده و علت آن نیز نگهداری ۱-۷ روز جهت “انجام تحقیقات” عنوان شده است اما با وجود اتمام این مدت، وی بدون قرار بازداشت همچنان در بازداشتی غیرقانونی به سر می‌برد.

گفتنی‌است این فعال صنفی‌دانشجویی پس از انتقال به شیراز، هر بار جهت بازجویی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات برده شده و پس از آن به بازداشتگاه سروش نیروی انتظامی بازگردانده می‌شد. ادامه‌ی بازداشت خودسرانه و خلاف قوانین حال حاضر کشور، سبب تشدید بیماری خودایمنی حسین‌زاده شده و به گفته‌ی وی، داروها اثرگذاری خویش را از دست داده و پیشرفت بیماری به صورت عارضه‌ی پوستی، مشکلات دستگاه گوارش، مفاصل و چشم‌ها بروز یافته است. این درحالیست که پیش از این، پزشکی قانونی گواهی “عدم تحمل کیفر” برای حسین‌زاده صادر کرده است و بدین جهت قوه قضائیه باید پاسخگوی فشارها و بدعت‌های غیرقانونی و تحمیل آن بر زندگی فعالین و زندانیان سیاسی باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها