۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

 بلاتکلیفی داود رضوی کارگر زندانی پس از گذشت ۸ ماه از زمان بازداشت

 بلاتکلیفی داود رضوی کارگر زندانی پس از گذشت ۸ ماه از زمان بازداشت

داود رضوی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد در تاریخ ۵ مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت شد و پس از گذشت ۸ ماه در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ملاقات حضوری در زندان اوین با خانواده خود داشته است.

پرونده ایشان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در جریان می‌باشد، و پس از گذشت ۸ ماه و نظر به اینکه ایشان دچار بیماری گوارشی و خون‌ریزی معده شده‌اند، هم چنان بلاتکلیف بوده و در تمام مدت بازداشت تاکنون صرفا یک جلسه دادگاه باحضور وکیل و خود ایشان برگزار شده که در پی آن هیچ حکمی صادر نشده و طبق اعلام قاضی نیاز به برگزاری جلسه دیگری نیز می‌باشد، اما علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده هنوز جلسه‌ای به ایشان اعلام نشده است.

این بلاتکلیفی باعث نگرانی خانواده ایشان شده است،چرا که با توجه به پیگیری‌های فراوان انجام گرفته توسط خانواده و وکیل ایشان هیچ پاسخ قانع کننده‌ای داده نشده است و فقط در دادسرا به همسر ایشان گفته‌اند اگر جلسه به صورت فوری باشد دوهفته دیگر و اگر به صورت عادی باشد بین ۲ الی ۳ ماه دیگر برگزار خواهد شد.

علاوه بر این هنگام مطالعه پرونده توسط وکیل، ایشان با گزارشی مواجه شده است با این مضمون که آقای رضوی ۵ ماه متواری بوده و از قاضی خواسته شده تا با مرخصی، قرار وثیقه و یا کفالت ایشان موافقت نشود. این درحالی است که برای داود رضوی در طی مدت اشاره شده هیچ گونه ابلاغ یا احضاریه قانونی ارسال نشده بود و  گزارش بازجو در  مورد متهم فراری بودن نمی‌تواند صدق کند و شواهد حاکی از این است که گویا بازجو صرفا قصد پیچیده و سنگین کردن پرونده را داشته است و این مورد از دیگر عوامل نگرانی خانواده و خود ایشان است. لازم به تاکید است که داود رضوی یک فعال کارگری شناخته شده است و مرتکب هیچ جرمی نشده است و‌ متهم فراری نیز نبوده است.

یکی دیگر از عوامل نگرانی خانواده این کارگر زندانی همانطور که پیش‌تر اشاره شد وضع جسمانی ایشان است. داود رضوی، که سابقه بیماری گوارشی داشته‌اند، در مدت بازداشت به علت شرایط نامساعد زندان مبتلا به خونریزی معده شده‌اند که پیش‌تر با پیگیری‌های خانواده جهت معاینه و درمان به بیمارستان اعزام شدند، اما به دلیل رفتارهای به دور  از انسانیت و نادرست با ایشان در بیمارستان به طوریکه دست‌ها و پاهای او را با دستبند و به شکل صلیب گونه به تخت بسته بودند که در پی آن مشکلات و ناراحتی‌هایی را برای ایشان به وجود آورده بود و با توجه به برخورد به دور از شان انسانی با او، داود رضوی از ادامه درمان انصراف داد.

به دنبال انتقال داود رضوی به اندرزگاه ۶ زندان اوین، مجدد درخواست بررسی و رسیدگی به شرایط گوارشی توسط ایشان به مسئولین ارائه شد.
در پی تماسی تلفنی داوود رضوی به خانواده خود اعلام کرد که مسئولین زندان فردا ایشان را جهت ادامه درمان به مرکز درمانی  اعزام خواهند کرد.

کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها