۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

 بکتاش آبتین در بیمارستان بستری شد

 بکتاش آبتین در بیمارستان بستری شد

بکتاش آبتین، شاعر، فیلمساز و عضو کانون نویسندگان ایران، پانزدهم آذر به علت تب و فشار خون بالا، شبانه از زندان به بیمارستان منتقل شد. آبتین از چند روز پیش از انتقالش به بیمارستان چند بار به علت تب، بدن‌درد شدید و ضعف عمومی به بهداری زندان مراجعه کرده بود. پس از یک روز بی‌خبری، هم‌بندان آبتین تلاش‌های خود را برای یافتن خبری از وضعیت او آغاز کردند؛ تلاش‌هایی که تا امروز بی‌نتیجه مانده بود‌.
سرانجام امروز خانواده‌ی آبتین که برای روز ملاقات در زندان حاضر شده بودند، با پیگیری‌های مصرانه از انتقال او به بیمارستان طالقانی مطلع شدند‌.
پیگیری خانواده‌ی آبتین و حضورشان در بیمارستان طالقانی تا این لحظه پاسخ مشخصی نگرفته است. وضعیت آبتین پیش از انتقال به بیمارستان، علائم بالینی اعلام شده از جمله درگیری ریه و تب‌و لرز و بدن‌درد شدید، انتقال شبانه‌ی او به بیمارستان و شنیده‌های غیررسمی حاکی از ابتلایش به کرونا است. سلامتی آبتین به علت بیماری‌ زمینه‌ای ریوی بار دیگر در خطر جدی قرار گرفته است. با این همه مسئولان زندان از دادن پاسخی صریح به خانواده، دوستان و هم‌بندان آبتین اجتناب می‌کنند. بدین ترتیب علاوه بر تحمیل اضطراب و فشار روانی به خانواده‌ و دوستان آبتین، آنها را از حق طبیعی آگاهی از وضعیت سلامتی زندانی نیز محروم می‌کنند.
در چند روز گذشته علائم مشابهی در چند تن دیگر از زندانیان بند ۸ دیده شده است. در صورت ابتلای بکتاش آبتین به کرونا، احتمال شیوع این بیماری در این بند تقویت می‌شود و احتمال در خطر بودن جان سایر زندانیان از جمله سه عضو دیگر کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و آرش گنجی افزایش می‌یابد.

بکتاش آبتین از ۵ مهر ۱۳۹۹ در زندان اوین محبوس است. مبنای اتهام‌های منتسب به این عضو پیشین هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، فعالیت‌های او در دفاع از آزادی بیان و مبارزه با سانسور است.
کانون نویسندگان ایران خواستار آزادی بی‌قید و شرط بکتاش آبتین، دیگر اعضای زندانی کانون، رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و آرش گنجی و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی است‌. کانون نویسندگان ایران همان‌گونه که بارها تاکید کرده است مسئولیت هر گزندی به سلامت و جان اعضای خود را متوجه حکومت و به ویژه قوه‌ی قضاییه‌ی آن می‌داند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها