۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون #مطالبه_واکسیناسیون_فوری_وسراسری

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون #مطالبه_واکسیناسیون_فوری_وسراسری

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون #مطالبه_واکسیناسیون_فوری_وسراسری

در یکسال اخیر شیوع بیماری مرگبار کرونا سایه سیاهی بر جامعه جهانی افکند. مردم ایران که همواره تحت فشارهای عظیم معیشتی، اجتماعی و سیاسی بوده‌اند با شروع اپیدمی کرونا، مشکلات معیشتی و اجتماعی‌شان ده‌چندان شده و فقر و فلاکت عمومی بسیار بحرانی‌تر از پیش، زندگی و معیشت میلیونها نفر از مردم را در بر گرفته است. بر اساس آمار رسمی که هیچگونه اعتمادی به آن نیست ده‌ها هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و کمتر خانواده‌ای است که از نزدیکان و بستگان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست نداده باشد.
تا زمانی که شیوع این بیماری وجود دارد جان انسانها به خصوص در اماکنی که کار و زندگی به صورت گروهی و جمعی در جریان است در مخاطره بسیار جدی قرار دارد. کارگران در محیط‌های کاری و مراکز صنعتی، معلمان و دانش‌آموزان در محیطهای آموزشی، زندانیان در زندانهای کشور و هر قشر و بخشی از جامعه به شکلی کار و زندگی‌شان در ارتباط تنگاتنگ با دیگر انسان‌ها است که هر کدامشان ممکن است ناقل بیماری باشند. مهم‌تر از همه کادر درمانی و پزشکی که برای جان بیماران فداکارانه جانفشانی می‌کنند بیشتر از هر کسی در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند.
اکنون که واکسن‌هایی برای مقابله با این بیماری در سطح جهان ساخته شده است ‌و پس از تأیید سازمان جهانی بهداشت بسیاری از کشورها در حال تزریق عمومی این واکسن‌ها هستند، هیچگونه اراده‌ی جدی از سوی حاکمیت برای تهیه واکسن و واکسیناسیون عمومی در جامعه نه تنها دیده نمی‌شود بلکه در مقابل آن ایستادگی شده و جان میلیونها زن و مرد و کودک ایرانی به بازی گرفته می‌شود.
جامعه ایران خسته و منزجر از تمامی بیحقوقی‌های تحمیلی، فقر و فلاکت گسترده و سرکوب هر نوع صدای حق‌خواهی و مطالبه‌گری است و دیگر تداوم این مشکلات و بازی دادن جان انسان‌ها در مواجهه با بیماری کرونا را برنمیتابد و قاطعانه خواهان #مطالبه_واکسیناسیون_فوری_وسراسری افراد جامعه است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام میدارد که تعرض به جان و زندگی افراد جامعه باید به فوریت پایان پذیرد و واکسیناسیون عمومی و رایگان کلیه کارگران در مراکز کاری و صنعتی و تمامی آحاد و افراد جامعه برای مقابله با بیماری کرونا بر اساس توصیه‌های سلامت جهانی و استفاده از واکسن‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی فوراً و بدون تبعیض و رایگان انجام گیرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۶ دیماه ۹۹

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها