۹ فروردین, ۱۴۰۳

بیانیه جمعی از راهبران مترو تهران به مناسبت چهلمین روز درگذشت زنده یاد مهسا امینی

بیانیه جمعی از راهبران مترو تهران به مناسبت چهلمین روز درگذشت زنده یاد مهسا امینی

ملوک از بهر پاس رعیتند نه رعیت از بهر طاعت ملوک./سعدی

▪️در پی اتفاقات اخیر که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از جوانان و کودکان این مرز و بوم گردید، آتش خشم مردم در شهرهای مختلف بار دگر برافروخته شد و تاسف‌بار و دردناک این که به سبک و سیاق گذشته و با روش‌های غیر‌عقلانی و خلاف منزلت انسانی، نیروهای امنیتی در اقدامی مغایر با قانون اساسی در خیابان‌ها به مقابله با آنان برخاستند.
با وجود همه سرکوب ها و فیلترینگ شدید اینترنت که در هیچ کشور متمدنی مسبوق به سابقه نیست ، صدای حق طلبی مردم مظلوم ایران از گوشه گوشه این سرزمین به گوش جهانیان رسیده است.

▪️اکثریت مردم جامعه نتوانستند مرگ زنده‌‌یاد مهسا امینی را به عنوان واقعه ای عادی در نظر بگیرند زیرا نه تنها هیچ برخوردی با عاملین این عمل شنیع صورت نگرفت و شیوه بیطرفانه‌ای برای کشف حقیقت این ستم آشکار اتخاذ  نشد، بلکه بر شیوه‌ های عنادآمیز و لجوجانه و ادعاهای کذب پافشاری شد و طبق معمول حق اعتراض مردم با برچسب اغتشاش نادیده گرفته شد .

▪️اعتراضات اخیر که پرچم آن توسط زنان و دانشجویان برافراشته شد از نتایج منطقی تبعیض و تحقیر و تحجر حاکم بر جامعه است.
برخوردهای خشونت‌آمیز و غیرقابل توجیه در خیابان‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس و برخورد قهری با اقشار فرهیخته جامعه و دستگیری فعالان صنفی و خبرنگاران بدون شک دامنه اعتراضات را گسترده‌تر می‌کند.

▪️بسیاری از نخبگان جامعه بدون هیچ منطق قابل دفاعی دستگیر شده‌اند و این در حاليست که جامعه بیش از هر زمان دیگری به نیروهای مسالمت‌جو، میانجی نیازمند است.ادامه سیاست های غلط و پافشاری بر آن موجب دوقطبی شدن بیشتر و التهاب را در جامعه افزایش خواهد داد.

▪️با توجه به وضعیت جامعه مشخص است که دوران اجبار در اندیشه، پوشش، فرهنگ و تبعیض و تحقیر گذشته است ؛ و لازم است اعتراض شهروندان طبق اصل ۲۷ قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و هرگونه اعمال خشونت و اقدامات غیرقانونی برچیده شود. زندگی در یک جامعه بدون تبعیض با حفظ حریم اندیشه‌های متفاوت و حقوق متساوی بین شهروندان، حق همه مردم کشور عزیزمان ایران است.

▪️ما جمعی از راهبران مترو تهران و حومه ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار؛ اعتراض شدید خود را به کشته شدن تعداد زیادی از هم وطنان مان و بازداشت فعالان سیاسی ، کارگران ، هنرمندان ، معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان اعلام میداریم و خواهان تبعیت حاکمیت به ارزش‌هایی که در جامعه ایرانی پذیرفته شده‌اند، هستیم و همچنین اعلام مینماییم مثل همیشه و با تمام توان در کنار مردم عزیز کشورمان هستیم و خواهیم بود .

سوم آبان ماه ۱۴۰۱
اتحادیه راهبران مترو تهران و حومه

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها