۹ فروردین, ۱۴۰۳

بی‌خبری از ندا ناجی، فعال کارگری و حقوق زنان در اوین

ندا ناجی، فعال کارگری توسط مأموران امنیتی بازداشت شد

ندا ناجی، فعال کارگری و حقوق زنان که از روز دهم مهر و یورش ماموران به خانه‌اش، در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت به‌سر می‌برد هم‌چنان بلاتکلیف و از اتهامات خود بی‌خبر است. ندا ناجي پیشتر در سال ۱۳۹۸ در تجمع روز جهانی کارگر بازداشت و به پنج سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. پس از آتش‌سوزی در زندان اوین، مهرانه قاسمی مادر او در صفحه اینستاگرام خود خبر داد: «ندا در پی آتش‌سوزی زندان اوین، به دلیل داشتن آسم و مشکلات تنفسی شدید، به بهداری زندان اوین منتقل شده است‌. فرزندم بیمار است و باید هرچه زودتر آزاد شود. مسئولان زندان، داروهای او را تحویل نمی‌دهند.»
مادر این فعال زنان که بارها و بارها به زندان اوین مراجعه کرده و بی‌خبر به خانه بازگشته روز بعد در استوری دیگری نوشت: «امروز از ساعت ۸ صبح تا پنج و نیم عصر روبروی اوین معطل بودیم، بلکه بتوانیم دخترم را آزاد کنیم اما دریغ از یک خبر. از سلامتی‌اش پرسیدم گفتند ندا تحت درمان است، فقط همین و نه بیشتر.»
مهرانه قاسمی نوشته که دیگر نمی‌داند باید به کجا مراجعه کند تا صدایش شنیده شود: «جز سردواندن ما و تحقیر و توهین برای پیگیری که حق قانونی یک مادر است چیز دیگری تحویل دادید؟ چند بار از دادسرای اوین مرا حواله در بالایی می‌کنید؟ از بازپرسی به دادیاری؟ دختر من بعد از آتش‌سوزی تنها یک تلفن دودقیقه‌ای داشته. چه بلایی سر دختر من آمده که حتی از یک تماس محرومم کردید؟ گفتید نامه بنویس، چندبار نامه بنویسم مراجع قضایی رسیدگی کنند؟ دختر من بیماری تنفسی دارد و من روزهاست که صدایش را نشنیده‌ام. مگر خودتان اعلام نکردید که وثیقه شده چرا پس هیچ پاسخی به من نمی‌دهید؟ حداقل به حرف خودتان پایبند باشید و ندا را آزاد کنید.»

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها