۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تبعید و جزای نقدی؛ رقیه بیگدلی جهت اجرای حکم احضار شد

تبعید و جزای نقدی؛ رقیه بیگدلی جهت اجرای حکم احضار شد

رقیه بیگدلی، شهروند ساکن کرج و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۸، با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم ۲ سال و ۸ ماه تبعید به زنجان و جزای نقدی به شعبه ۷ اجرای احکام دادسرای کرج احضار شد.

در این احضاریه که توسط شعبه ۷ واحد اجرای احکام دادسرای کرج صادر و به خانم بیدگلی مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه ابلاغ شده، از وی خواسته شده که طی مدت ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ جهت اجرای حکم در این شعبه حاضر شود.
پیشتر مدت اقامت اجباری رقیه بیگدلی، توسط شعبه ۷ واحد اجرای احکام دادسرای کرج برای بار دوم افزایش یافت و وی به پرداخت ۶ میلیون تومان جزای نقدی نیز محکوم شد. این حکم در پی عدم معرفی این شهروند جهت اجرای حکم صورت گرفته است.
خانم بیگدلی در تاریخ ۲۱ دیماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در فلکه سوم گوهردشت کرج بازداشت و به بازداشتگاه پلیس امنیت واقع در خیابان نبوت منتقل شد. وی ابتدا مشکوک به ضربه مغزی تشخیص داده شد و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شد. این شهروند مجددا صبح روز یکشنبه ۲۲ دیماه همان سال به بازداشتگاه امنیت بازگردانده شد و عصر همان روز به زندان کچوئی کرج منتقل شد. خانم بیگدلی پس از ۱۰ روز با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.
رقیه بیگدلی نهایتا تیرماه ۹۹ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهام “عضویت در دسته و جمعیت معارض با امنیت کشور، اقدام تبلیغی علیه نظام و تحریک و اغوای دیگران به جنگ و کشتار به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به ۵ سال حبس که ۴ سال و ۱۱ ماه آن به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمده بود و ۲ سال تبعید به زنجان محکوم شد.
این حکم شهریورماه ۹۹ توسط شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز به ریاست قاضی رحمان شعبانی و مستشاری رسول کرم پور، تایید شد.
وی در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه ۹۹ توسط شعبه ۷ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب کرج اجرای حکم اقامت اجباری در شهرستان زنجان احضار شده بود.
در خردادماه ۱۴۰۰، مدت اقامت اجباری رقیه بیگدلی، توسط شعبه ۷ واحد اجرای احکام دادسرای کرج به ۲ سال و ۸ ماه افزایش یافت. این افزایش محکومیت در پی عدم معرفی خانم بیگدلی جهت اجرای حکم صورت گرفته بود.
رقیه بیگدلی، فرزند محمدعلی و شهروند ساکن کرج است.
در نخستین ساعات روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین، توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران ساقط شد. صبح شنبه ۲۱ دی ماه، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید این واقعه مدعی شد که هدف گیری هواپیمای مسافربری غیرعمدی و ناشی از خطای عامل انسانی بوده است. این موضوع منجر به موجی از اعتراضات به خصوص در دانشگاه‌های مختلف کشور شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها