۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تجمع اعتراضی بازنشستگان در اول اسفند در اهواز؛ نمونه ای از اتحاد و همبستگی طبقاتی!

تجمع اعتراضی بازنشستگان در اول اسفند در اهواز؛ نمونه ای از اتحاد و همبستگی طبقاتی!

✍️مرتضی شریفی

براستی که بازنشستگان در تجماعات هفتگی و با شعارها و ابتکارات جدید و با شهامت و جسارت کلیت این حکومت چپاولگر را بی آبرو و سکه یک پول میکنند! تجمع اعتراضی جمع‌هایی از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی، کشوری و فرهنگیان بازنشسته اهواز سه‌ شنبه اول اسفند ۱۴۰۲ یکی از آنها بود. این تجمع اعتراضی همراه بود با تجمع اعتراضی خانواده های ساکن کوی غدیر-کیانشهر اهواز در اعتراض به نبود و عدم اجرای وعده‌های مسئولین برای امکانات رفاهی اولیه زندگانی مانند آب، برق، گاز و سیستم دفع فاضلاب شهرک مسکونی غدیر کیانشهر. شعارهای سر داده شده در این تجمع اعتراضی نمونه ای بود از شعور بالای سیاسی تجمع کنندگان ! بازنشستگان بهمراهی ساکنین شهرک غدیر کیانشهر با سر دادن شعارهایی در دفاع از کارگر و معلم زندانی، آموزش رایگان، در دفاع از حق معیشت و منزلت و سلامت و برق و آب و وفاضلاب و دیگر شعارهایی نظیر”شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد” که در بنرهای خود حمل میکردند نشان دادند که تنها با اتحاد و یکپارچگی با دیگر زحمتکشان جامعه و شعارهای فرا گیر هست که میتوانند دشمن مشترک همه زحمتکشان و مزد بگیران جامعه یعنی حکومت را بزانو در آورد.
یکی از شعارهای این تجمع اعتراضی که توسط زنان ساکن شهرک غدیر کیانشهر سر داده شد شعار جالب ” مجلس انقلابی گند زده حسابی” بود. این شعار و همچنین شعار “بس که دروغ شنیدیم ما دیگه رای نمیدیم” در اصل جوابی بود به تمام یاوه گویانی که این روزها به دفاع از “مجلس انقلابی” نوحه سرایی و مردم را تشویق به شرکت در مضحکه انتخاباتی مجلس میکنند.
در پایان جا دارد دو باره تاکید کنیم که کارگران، بازنشستگان، فرهنگیان و دیگر اقشار محروم و زحمتکش جامعه همگی درد و رنج مشترکی دارند که توسط حکومت جنایتکار به آن تحمیل شده است. تنها با اتحاد و همبستگی و بر پایی تجماعاتی با شعار های فرا گیر است که میتوان این نیروی میلیونی زحمت و کار را در مقابل مشتی انگل و چپاولگر بسیج نمود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها