۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تجمع اعتراضی کارگران کیان‌تایر مقابل نهاد ریاست‌جمهوری

تجمع اعتراضی کارگران کیان‌تایر مقابل نهاد ریاست‌جمهوری

کارگران کیان‌تایر در اعتراض به تعطیلی کارخانه خواستار تعیین تکلیف شرکت شدند.

کارگران کارخانه کیان‌تایر امروز یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در اعتراض به اعلام تعطیلی شرکت، مقابل نهاد ریاست جمهوری واقع در خیابان پاستور تهران دست به تجمع زدند. تجمع این کارگران با حضور شدید نیروهای انتظامی و امنیتی روبرو شده و تا لحظه تنظیم این گزارش مسئولین دولتی هیچگونه پاسخگویی به این کارگران نداشته‌اند.

این کارگران در گزارش خود به اتحادیه آزاد کارگران ایران اظهار داشتند که پس از تعطیلات عید به پرسنل اعلام شد که فعالین شرکت از روز ۲۰ فروردین آغاز خواهد شد اما روز بیستم نامه‌ای از طرف مدیر منابع انسانی شرکت درج شد که کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.

این امر موجب شد تا کارگران با خواست بازگشایی کارخانه و تعیین تکلیف شرکت امروز مقابل نهاد ریاست جمهوری دست به تجمع بزنند.

بنابه گفته‌ی کارگران در تماس با اتحادیه آزاد کارگران ایران، در شهریور ماه سال ۹۹ کارخانه کیان‌تایر ورشکسته اعلام شد و از هیئت حمایت از صنایع گرفته و به اداره ورشکستگی قوه قضائیه تحویل داده شد. از آن تاریخ تاکنون مشکلات کارخانه با مدیریت اقای پورحیدری شدت یافت و به زعم کارگران وی به قصد به تعطیلی کشاندن شرکت تلاش در زیان‌ده کردن شرکت داشت که در زمستان سال ۱۴۰۰ که شرکت به صورت کلی با عدم نقدینگی مواجه شد که حتی توان پرداخت حقوق کارگران را نیز نداشت. پس از برکناری پورحیدری، مدیریت شرکت در اختیار قاضی پرونده در اداره ورشکستگی قوه قضائیه می‌باشد که از انتهای سال گذشته نیز تنها با وعده و وعید سعی بر ممانعت از اعتراض کارگران را داشتند تا اینکه از امروز تعطیلی کارخانه تا اطلاع ثانوی را اعلام کردند.

کارگران عنوان می‌کنند که همه این اتفاقات در حال رخ داده است که بازار تایر در سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰ بسیار پر رونق بوده است و مدیران به دلیل بازی‌های پشت پرده شرکت را به این وضعیت زیان‌دهی و عدم وجود نقدینگی کشانده‌اند.

در کارخانه کیان‌تایر حدود ۹۷۰ نفر کارگر با سوابق متعدد مشغول به کار هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها