۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

تحریم انتخابات دولتی “نمایندگان کارگری” از سوی کارگران هفت‌تپه

تحریم انتخابات دولتی “نمایندگان کارگری” از سوی کارگران هفت‌تپه

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱، انتخابات “نمایندگان کارگری” از سوی کارفرما و اداره کار در شرکت هفت‌تپه در حال برگزاری است که با تحریم گسترده‌ی کارگران این شرکت روبرو شده است.

از زمان واگذاری هفت‌تپه به شرکت طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان (هفت طرح)، اعتراضات زیادی از سوی کارگران در اعتراض به سطح پائین دستمزدها و با خواست همسان‌سازی حقوق با دیگر شرکت‌های تابع هفت طرح در جریان بوده است. کارفرما و مسئولین دولتی با اعلام لزوم بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل و گره زدن اجرای آن با ایجاد تشکل دولتی (شورای اسلامی، نماینده کارگری یا انجمن صنفی) درصدد بودند تا نمایندگان مورد تأئید اداره کار و کارفرما را به کارگران شرکت تحمیل کنند.

این بساط نمایش انتخابات نمایندگان کارگری از ساعت شش صبح امروز و ‌با برپایی چند حوزه‌ی رأی‌گیری شروع شده و قرار است تا ساعت ۸ و نیم شب در جریان باشد. علیرغم اظهارات مسئولین و مدیریت شرکت مبنی بر حضور کارگران در انتخابات، اما در واقع کارگران در سطح وسیعی این انتخاباتِ دولتی را تحریم کرده و در این بازی شرکت نکرده‌اند.

کارگران شرکت هفت‌تپه اعلام کرده‌اند که افزایش دستمزد و همسان سازی‌ حقوق حق واقعی کارگران است و بدون قید و شرط باید انجام‌ گیرد و نیازی به انتخابات نمایشی از سوی دولت و کارفرما وجود ندارد.

کارگران هفت‌تپه پیشتر و با گِل گرفتن درب دفتر شورای اسلامی کار نشان دادند که فریب این بازی‌های ضدکارگری را نخواهند خورد و زیر بار تحمیل تشکل‌ها و نمایندگان دولتی و کارفرمایی نخواهند رفت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها