۹ فروردین, ۱۴۰۳

تداوم اعتراض و اعتصاب کارگران کارخانه کیان‌تایر برای سومین روز

تداوم اعتراض و اعتصاب کارگران کارخانه کیان‌تایر برای سومین روز

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱، کارگران کارخانه کیان‌تایر برای سومین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت حقوق ماه گذشته در محوطه شرکت دست به تجمع زده و اعتصاب خود را ادامه دادند.

video
play-sharp-fill

این کارگران اعلام کرده‌اند که تا پرداخت حقوق معوقه‌شان و تعیین تکلیف وضعیت شرکت به اعتصاب ادامه داده و هر روز تجمع خواهند کرد.

کارگران کارخانه کیان‌تایر هنوز حقوق مردادماه را دریافت نکرده‌اند و مسئولین شرکت عنوان کرده‌اند که از ماه آینده هم دیگر امکان پرداخت دستمزدها را نخواهند داشت. این امر سبب نگرانی شدید کارگران و اقدام به تجمع اعتراضی آنها شد.

video
play-sharp-fill

کارگران کارخانه کیان‌تایر از یکسال گذشته و با توجه به شدت یافتن روند بحرانی در شرکت و عدم توانایی تهیه مواد اولیه برای تداوم کاری و دورنمای تعطیلی کامل کارخانه و بیکاری کارگران، چندین نوبت در اعتراض به عدم تعیین تکلیف مالکیت شرکت دست به تجمع و اعتصاب زده‌اند.

لازم به ذکر است که اوایل سال جاری مدیریت شرکت قصد تعطیلی کامل کارخانه را داشتند که بر اثر اعتراض کارگران ناچار به تداوم فعالیت کارخانه با ظرفیت تولید بسیار پایین شدند‌ که از دو هفته‌ی گذشته این میزان از تولید نیز تعطیل شده است.

از زمان اعلام ورشکستگی مالک کارخانه و کنترل کارخانه توسط هیات تصفیه قوه قضائیه، چندین بار اعلام شده که شرکت به یک نهاد دولتی یا هُلدینگ بزرگ واگذار خواهد شد و اسامی بنیاد مستضعفین، شستا و ایران‌خودرو دیزل و … جزو اسامی اعلامی برای مالکیت شرکت بوده‌اند اما تاکنون هیچ اقدام جدی در راستای تعیین تکلیف مالکیت صورت نگرفته است.

بنابر گفته‌ی منابع اتحادیه آزاد کارگران ایران در کارخانه کیان‌تایر، مسئولین اعلام کرده‌اند که این شرکت حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و این مبلغ هر روز در حال افزایش است و عمده‌ی طلبکاران هم دولت و بانک‌های دولتی هستند.

به گفته‌ی کارگران، قاضی ناظر بر پرونده‌ی شرکت در قوه قضائیه در همسوئی با دیگر مسئولین دولتی در عدم پیشبرد روند تعیین تکلیف شرکت نقش جدی بازی می‌کند و با کارشکنی در این زمینه به وضعیت فعلی تداوم می‌دهند.

کارگران کارخانه کیان‌تایر که تعداد آنها به حدود ۱۰۰۰ نفر می‌رسد، جدای از نارضایتی در عدم پرداخت حقوق‌های‌شان نگران عدم تعیین تکلیف مالکیت شرکت و تعطیلی کامل آن و بیکاری خود هستند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها