۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تداوم اعتراض کارگران شهرداری کوت عبدالله استان‌خوزستان

تداوم اعتراض کارگران شهرداری کوت عبدالله استان‌خوزستان

کارگران شهرداری کوت عبدالله در استان خوزستان بار دیگر نسبت به عدم پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای خود اعتراض کردند.

این کارگران می‌گویند: امروز دوشنبه شانزدهم اسفند، اول به شهرداری منطقه کوت عبدالله مراجعه کردیم و سپس به فرمانداری آمدیم اما هیچ پاسخ روشنی به ما ندادند؛ دو روز است که به تمام نهادهای ذیربط و مسئول مراجعه می‌کنیم. ما کارگران رفت و روب و کارگران حمل زباله‌ی شبکار،  چند صد نفریم که سه ماه است بدون حقوق و بیمه کار می‌کنیم. عیدی و سنوات نیز برای ما پرداخت نشده است.
یکی از این کارگران با بیان اینکه «از برج نُه کارفرما برای ما حقوق واریز نکرده» می‌گوید: نه پیمانکار، نه شهردار و نه هیچ کدام از مقامات مسئول شهری و استانی، از ما حمایت نمی‌کنند. شب عید شرمنده خانواده‌هایمان هستیم؛ چرا صدها کارگر زحمتکش شهرداری که دشوارترین مشاغل را برعهده دارند، باید شب عید با جیب خالی بمانند و معوقات مزدی‌شان واریز نشود؟
یک کارگر دیگر می‌گوید: مدام به ما وعده و قول می‌دهند اما دریغ از ذره‌ای عمل! سفره‌های ما خالیست و کمرمان شکسته است؛ واقعاً باید ساختار حقوق و دستمزد شهرداری کوت عبدالله را درست کنند؛ هربار بعد از سه یا چهار ماه بی‌حقوقی، چند روز معترض می‌شویم و به نهادهای مختلف مراجعه می‌کنیم یا در نهایت، یک ماه حقوق و عیدی ما را واریز می‌کنند؛ این رویه تا کی می‌خواهد ادامه داشته باشد؛ دیگر خسته شده‌ایم.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها