۹ فروردین, ۱۴۰۳

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رفیق سلیمی

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رفیق سلیمی

رفیق سلیمی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ١۴٠١، با گذشت بیش از چهار ماه نیم از زمان دستگیری کماکان در قرنطینه زندان مرکزی سنندج در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

روز یک‌شنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، خانواده رفیق سلیمی جهت اطلاع از وضعیت پرونده وی به دادگاه مراجعه کرده‌ بودند که به آن‌ها اعلام شد، کیفرخواست رفیق سلیمی توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنندج صادر و پرونده وی به دادگاه انقلاب ارجاع داده و بر اساس این کیفرخواست که توسط قاضی نقی‌زاده معاون دادستان و رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنندج صادر گردیده  آقای سلیمی به «افساد فی‌الارض» متهم شده است.

رفیق سلیمی روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ پس از گذشت بیش از ۵۰ روز بازداشت و شکنجه در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

رفیق سلیمی و پسرش فواد سلیمی روز دوشنبه ۷ آذرماه ١۴٠١ توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج در محل کار فواد سلیمی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.

سرانجام روز یک‌شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ فواد سلیمی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. رفیق و فواد سلیمی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها