۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تداوم بازداشت ۶ کارگر معدن آق‌دره در زندان مرکزی ارومیه

تداوم بازداشت ۶ کارگر معدن آق‌دره در زندان مرکزی ارومیه

شش تن از کارگران بازداشت شده در جریان اعتراضات کارگران معدن آق‌دره از توابع شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی بطور بلاتکلیف در زندان مرکزی ارومیه بسر می برند. این کارگران از اواسط مردادماه سال جاری در بازداشت بسر می برند.

براساس گزارش منتشرشده، کارگرانی که بطور بلاتکلیف در زندان ارومیه بسر می برند در دو معدن طلا و سنگ واقع در روستای آق‌دره شاغل بودند و علیرغم گذشت بیش از ۱ ماه از تاریخ دستگیری به وضعیت حقوقی پرونده آنها رسیدگی نشده و آنها در وضعیت بلاتکلیف بسر می برند.

همچنین، از مجموع ۲۶ کارگر بازداشت شده در جریان تجمع اعتراضی کارگران معادن سنگ و طلای روستای آق‌دره ۲۰ نفر از آنها هر یک با تودیع وثیقه هایی به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

اتهامات تفهیم شده به این کارگران (اخلال در نظم عمومی)، (اقدام علیه امنیت داخلی کشور) و (آدم‌ربایی) عنوان شده و این درحالی است که تنها مطالبه کارگرانی که با چنین اتهاماتی مواجه شدند اشتغال به کار در معادن آق‌دره بوده است.

لازم به اشاره است، حدود اواسط مردادماه ۱۴۰۲، جمعیتی بالغ بر ۳۰ نفر از اهالی روستای آق دره وسطی از توابع شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی، تجمع اعتراضی را در خصوص آسیبهای زیست محیطی وارد شده به آن منطقه در پی فعالیت معادن آق‌دره و از سوی دیگر برداشت طلا و سایر منابع غنی از آن منطقه و بی بهره‌گی اهالی روستاهای توابع، برگزار کردند که این تجمع اعتراضی در پی حضور ۲ تن از کارگران جویای کار در مقابل معدن (سنگ تراورتن) رخ داده بود.

افراد بازداشت شده در پی یورش ماموران نیروی انتظامی به آن تجمع اعتراضی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه پلیس امنیت در نهایت به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها