۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سه فعال کارگری برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سه فعال کارگری برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهامات محمد ایران نژاد، مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو، فعالین کارگری روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شهریار برگزار شد.
در جریان این جلسه، این سه فعال کارگری با حضور وکلای خود از جمله عرفان کرم ویسی، از بابت اتهام “تشکیل گروه کارگری به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به دفاع از خود پرداختند.
این فعالین کارگری پیش از این در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه‌ ای جهت اخذ آخرین دفاع به دادسرای ناحیه ۳۳ تهران احضار شده بودند.
محمد ایران نژاد، فعال کارگری، از بابت پرونده پیشین خود در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۱ جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد. وی نهایتا در تاریخ یکم اسفندماه سال گذشته از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو، روز جمعه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. آنها پس از چند روز از پلیس امنیت قلعه حسن خان تهران به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
نهایتا آقای امیرلو در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ و آقای صیدی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها