۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

سازمان فرانت لاین دیفندرز خواستار آزادی فوری شعبان محمدی شد

شعبان محمدی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان - مریوان بازداشت شد

یک سازمان حقوق بشری ضمن محکوم کردن بازداشت خودسرانه یک فعال صنفی معلمان و ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی او، خواستار آزادی بی‌قید و شرط وی شد.

سازمان فرانت لاین دیفندرز با تاکید بر اینکه، شعبان محمدی برای احقاق آموزش رایگان، رتبه‌بندی اصولی معلمان و هماهنگ‌سازی حقوق معلمان بازنشسته فعالیت کرده است، بازداشت وی را که تنها به دلیل فعالیت‌های صلح‌آمیز حقوق بشری او در دفاع از حقوق معلمان، آزادی بیان و آزادی تشکل‌ها رخ داده، محکوم کرد.

این نهاد حقوق بشری، با اشاره به وضعیت نامناسب جسمانی شعبان محمدی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برد، نسبت به وضعیت سلامتی این عضو انجمن صنفی معلمان، ابراز نگرانی کرد.

فرانت لاین دیفندرز از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است، فوری و بدون هیچ قید و شرطی شعبان محمدی را آزاد کرده و اطمینان حاصل کنند که آقای محمدی امکان دسترسی به وکیل، مایحتاج ضروری خود به ویژه دارو را در زمان بازداشت دارد.

این نهاد همچنین مسئولان جمهوری اسلامی را فراخوانده است تا هدف قرار دادن مدافعان حقوق بشر در ایران را متوقف کنند و به آنها اجازه انجام فعالیت‌های مشروع حقوق بشری را بدون هیچ شرطی و بدون هراس از انتقام‌جویی و فشار و تعقیب قضایی بدهند.

آقای محمدی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فرهنگیان مریوان در استان کردستان، روز یکشنبە ۱۰ بهمن ماه در آستانە برگزاری تجمع سراسری فرهنگیان ایران بازداشت شده بود.

علیرغم پیگیری‌های مستمر خانواده آقای محمدی و انجمن صنفی معلمان مریوان، تاکنون از دلایل بازداشت و اتهام‌های انتسابی علیه این معلم بازنشسته اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها