۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

سە هفتە از بازداشت فعالین کارگری شهرستان بانە گذشت

سە هفتە از بازداشت فعالین کارگری شهرستان بانە گذشت

بر اساس گزارشهای منتشر شده تا امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‏‌ماە، خانوادەهای شش فعال کارگری بازداشتی بانە بعد از گذشت سه هفته از بازداشت این فعالین و از زمان انتقالشان بە ادارە اطلاعات سپاە سنندج، اطلاع دقیقی از سرنوشتشان ندارند.
این فعالین طی این مدت چند بار با شماره ناشناس با خانواده‌های خود تماس کوتاه و کنترل شده‌ای گرفته‌اند. آنها وضعیت سلامتی خود را خوب اعلام کرده‌اند، اما هیچ اشاره‌ای به اینکه کجا هستند، تا کی در بازداشت هستند و چرا بازداشت شده‌اند، نکرده‌اند.

نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بانە، روز سەشنبە ٦ اردیبهشت‏ماە ١٤٠١ در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر هشت تن از فعالین کارگری و اجتماعی شهر بانه با نام‌های سعید محمدی، حسن عزتی، نیشتمان رحمتی، پروین عبدالله‌‌پناه، رحمان(عمر) سلیمانی، افشین رشیدی، فواد فاروقی و فاتح مجیدی را بدون حکم قضایی بازداشت و بە بازداشتگاە ادارە اطلاعات منتقل کردند.

از این هشت نفر نیشتمان رحمتی (همسر سعید محمدی) همان روز پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد و روز بعد نیز فعال کارگری “حسن عزتی” عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی بانه پس از یک روز بازجویی و بازداشت توسط نهادهای امنیتی بانه آزاد شد.
شش فعال کارگری دیگر به نام‌های پروین عبدالله‌‌پناه از فعالین مدنی و فعال در حوزه حقوق زنان (همسر حسن عزتی)، رحمان(عمر) سلیمانی ۵۸ ساله فعال کارگری و از زندانیان سیاسی سابق، سعید محمدی ٤١ ساله فعال کارگری و از زندانیان سیاسی سابق، افشین رشیدی کارگر و از فعالین مدنی بانە، فواد فاروقی زندانی سیاسی سابق و از فعالین و چهره‌های خوشنام شهر بانه و فاتح مجیدی ۶٤ ساله و از معلمین اخراجی اداره آموزش و پرورش که پیشتر نیز ۸ سال در زندان رجایی شهر کرج محبوس بوده به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در سنندج منتقل شده‌اند.

خانواده این شش فعال کارگری و مدنی سە هفتە است که خبر دقیقی از وضعیت این فعالین و محل و علت بازداشت آنها ندارند. این بی‌خبری و عدم اطلاع از سرنوشت این فعالین نیز موجب نگرانی و استرس برای این خانواده‌ها شده است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها