۹ فروردین, ۱۴۰۳

شادی گیلک در زندان ۲۸ ساله شد.

شادی گیلک در زندان ۲۸ ساله شد.

شادی گیلک در سال ۱۴۰۰ پرستار نمونه بیمارستان شریعتی تهران شد؛ پرستاری که در دوران کرونا جانش را کف دست گرفته و تحت بیشترین فشارهای کاری و روانی به خدمات‌رسانی به بیماران ادامه داد.
همسر شادی گیلک، آرش جوهری را ۱۵ مهر ۱۳۹۹ بازداشت کردند. ۲ ماه تمام در بند ۲الف اطلاعات سپاه تحت بازجویی و شکنجه سفید قرار داشت و پس از تحمل این فشارها به بند عمومی زندان اوین منتقل شد تا حتی از حق آزادی موقت به قید وثیقه نیز محروم بماند. در دی ماه ۹۹ دادگاه آرش جوهری برگزار شد و قاضی افشاری او را به ۱۶ سال حبس به اتهامات اداره کردن دسته‌جات غیر قانونی با هدف بر هم زدن امنیت کشور، اجتماع و تبانی علیه نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم کرد. در نهایت ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای او قابل اجرا است.
شادی اما در این مدت با وجود چنین فشارهایی دست از کار نکشید و پرستار نمونه سال بعد شد؛ تا بالاخره برای فشار مضاعف بر همسرش او را نیز اسیر کردند.
با دریافت ابلاغیه و مراجعه به زندان، پس از بازجویی مبلغ ۱۰۰ میلیون وثیقه برای شادی مقرر کردند و مدت یک روز را هم تا محیا شدن وثیقه در بند عمومی سر کرد. در نهایت نیز توسط قاضی مظلوم به یک سال حبس به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم و با وجود درخواست تجدیدنظر، حکم یکساله‌اش عینا تایید و اجرایی شد.
حامیان طبقه کارگر محروم از آزادی بیان، فعالیت اجتماعی و بدیهی‌ترین حقوق شهروندی در بند هستند. حامی طبقه کارگر، صدای شادی و آرش باشیم.

🔸برگرفته از صفحه اینستاگرام آرش صادقی

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها