۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳

شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه به بازتاب اعتراضات سراسری معلمان در ایران پرداخت

شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه به بازتاب اعتراضات سراسری معلمان در ایران پرداخت

🔸متن کامل خبری که شبکه منتشر کرد به شرح زیر است:

معلمان ایران بار دیگر روز ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ به خیابان‌ها آمدند. تجمعات جدید معلمان چند روزی پس از سه روز اعتراضی ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ دسامبر برپا شدند. مطالبات معلمان بر جای خود باقی مانده‌اند زیرا دولت گوش شنوایی ندارد. «آموزش بین‌المللی» (www.ei-ie.org) در یک اطلاعیه حمایتی مطالبات معلمان ایران را یادآوری کرده است:
• افزایش حقوق؛
• آزادی معلمان زندانی؛
• مطالبات بیمه معلمان و حقوق بازنشستگان؛
• پایان تبعیض در آموزش ملی؛
• جلوگیری از خصوصی‌سازی آموزش و مدرسه رایگان و با کیفیت برای همه.
بر اساس اخباری که شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران در طی تمام روز ۲۳ دسامبر در کانال تلگرامی خود منتشر کرد اعتراضات سراسری در بیش از ۱۰۰ شهرشکل گرفتند. معلمان در تجمعات خود به سخنرانی پرداختند و مطالبات خود را به همکاران و مردمی که برای همبستگی حضور داشتند، توضیح دادند. دانش‌آموزان نیز برای ابراز همبستگی حضور چشم‌گیری داشتند. معلمان یک قطعنامه نوشته بودند.
معلمان کردستان نیز وسیعاً در اعتراضات ۲۳ دسامبر شرکت کردند. به علاوه در همین روز اعتصابی در چند شهر کردستان در اعتراض به اعدام زندانی سیاسی حیدر قربانی انجام شد. او را روز ۱۹ دسامبر مخفیانه اعدام کردند، زیرا خانواده و وکیلش در بی‌خبری بودند.
سه رویداد اعتراضات سراسری معلمان را در روز ۲۳ دسامبرتحت تأثیر قرار داد. نیروهای پلیس تلاش کردند در تهران و شیراز به تجعات یورش آورند، اما برخورد مثال‌زدنی معلمان این تلاش را عقیم گذاشت. عکسی از یکی از ماموران پلیس  منتشر شد که در پایان روز فرد شناسایی شد، یک سرهنگ نیروهای انتظامی بود. معلمی به نام فاطمه بهمنی در اراک دستگیر شد. مأموران اطلاعات سپاه پاسداران گوشی او را گرفتند. فاطمه با اقدام سریع شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایرانعصر همان روز آزاد شد. رسول بداقی هم با پرداخت وثیقه‌ای سنگین آزاد شده است. رسول ۷ سال از عمر خود را فقط به دلیل فعالیت‌های صنفی در زندان گذرانده است.
پیوند به متن اصلی خبر: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱
https://www.laboursolidarity.org/En-Iran-les-enseignant-es

🔹🔹🔹

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها