۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

صدور احکام سنگین زندان برای رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، رضا شهابی و حسن سعیدی

صدور احکام سنگین زندان برای رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، رضا شهابی و حسن سعیدی

بر اساس حکم صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، رسول بداقی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به چهار سال و شش ماه و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان، جعفر ابراهیمی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به چهار سال زندان و از از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان و محمد حبیبی به اتهام “اجتماع و تبانی” به سه سال و هفت ماه و از بابت اتهام” تبلیغ علیه نظام” به یکسال زندان محکوم شده است.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران همچنین رضا شهابی⁩ و ‌حسن سعیدی⁩ از اعضای سندیکای شرکت واحد را به اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، مجموعاً به ۶ سال حبس تعزیری (۵سال اجرایی) محکوم کرده است.

صدور احکام طویل‌المدت زندان برای معلمان و کارگران تنها بخاطر تلاش برای دفاع از حقوق خود همواره بخش جدی از سیاست سرکوبگرانه‌ی حاکمیت در مقابل هرگونه حق‌طلبی و مطالبه‌گری بوده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران تداوم بازداشت و صدور احکام سنگین زندان برای فعالین کارگری و معلمان را به شدت محکوم می‌کند و خواهان پایان دادن به این پرونده‌سازی‌های امنیتی و آزادی فوری و بی‌قید و شرط آنان و تمامی فعالین صنفی و سیاسی و همچنین بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- اول آبان‌ماه ۱۴۰۱

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها