۹ فروردین, ۱۴۰۳

فراخوان اعتصاب شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

درخواست شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از اسماعیل عبدی برای شکستن اعتصاب

در اعتراض به جان‌باختن و بازداشت دانش آموزان عزیز ایران

به نام خداوند جان و خرد

مردم آزادی‌خواه و حق طلب ایران، همکاران گرانقدر!

🔸 شورای هماهنگی تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران در اعتراض به سرکوب سیستماتیک معلمان، دانش آموزان و مردم شریف ایران بیانیه‌هایی را همراه اخبار مدارس به اطلاع مردم شریف ایران رسانده است. نیک می‌دانیم نیروهای نظامی، امنیتی و لباس شخصی‌ها، در حال تعرض به حریم مدارس و فضاهای آموزشی هستند.در طی این سرکوب سیستماتیک، تا کنون جانِ عزیزِ تعدادی از دانش‌آموزان و کودکان را به بی‌رحمانه‌ترین شکل گرفته‌اند؛ از نیکا و سارینا تا ابوالفضل و اسرا پناهی در اردبیل و ۱۴ دانش‌آموز و کودک سیستان و بلوچستان و کرمانشاه و گیلان و مازندران و کردستان و آذربایجان و مشهد…

🔸 نهادهای سرکوبگر در هفته‌های گذشته، برخلاف قوانینی که کودکی را رافع مسئولیت می‌داند، صدها دانش‌آموز را در بازداشت نگه داشته‌اند و این روند به شکل غیر انسانی همچنان تداوم دارد، هم‌چنین تعداد زیادی از معلمان نیز بی‌هیچ‌ دلیل و بدون هیچ حکم قضایی‌ بازداشت شده‌اند.

🔸 با کمال تأسف وزیر آموزش پرورش نه‌تنها کمترین صیانتی از جامعه آموزش کشور به عمل نیاورد، بلکه خود و حراست ادارات در سراسر کشور، به آلتِ دستی برای سرکوب تبدیل شده و با مشروع دانستن ارجاع دانش آموزان معترض به کانون‌های اصلاح و تربیت رسالت آموزش و پرورش را به کلی زیر سوال برده‌اند.

🔸 قطع سیستماتیک اینترنت کشور نمونه‌ی کوچکی از تحدید آزادی‌های قانونی ملت ایران است، حاکمیت طی سال‌های گذشته، برای جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات و وارونه نشان دادن حقیقت، به این کار غیر قانونی دست زده است. «آزادی» یکی از خواسته‌های مردم ایران در انقلاب ۵۷ بود که متأسفانه قربانی اصلی چهار دهه حاکمیت کنونی است.

🔸شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بارها به حاکمیت هشدار داده‌ که از محدود کردن مفهوم مقدسِ«آزادی» و خشونت علیه معترضین دست‌بردارد، حق اعتراض مردم را به رسمیت بشناسد و دست از آزار دانش‌آموزان و امنیتی کردن فضاهای آموزشی بردارد. اما حاکمان، در جواب، روش‌های سرکوب را شدیدتر و خشونت‌بارتر کرده‌اند، تا جایی‌که حتی در مدارس ابتدایی هم گازِاشک آور شلیک می‌کنند، دانش‌آموزان را به اجبار به مراسم‌ ایدئولوژیک که هیچ ارتباطی با آموزش و تربیت ندارد، اعزام می‌کنند و تحفه‌ اینکه اگر  کسی همراهی نکند، او را چنان کتک‌ می‌زنند تا جان عزیزش را بستانند. از دانش‌آموزان بازجویی می‌کنند و تعهد می‌گیرند و بعد به جای پاسخ‌گویی، به سناریوسازی و اعتراف گیری اجباری روی می‌آورند. علت مرگ معترضین را بیماری مادرزاد، خود کشی و گاز گرفتگی سگ جلوه می‌دهند، و جان کودکان و جوانان این سرزمین را در معرض گلوله قرار می‌دهند.

🔸 حاکمان، باید بدانند که جامعه‌ی معلمان ایران، این قساوت‌ها و سبوعیت را تحمل نمی‌کند و اعلام می‌دارد که ما از مردم هستیم و آن گلوله‌ها و ساچمه‌هایی که در خیابان‌ها به مردم می‌زنید، روح و جان ما را هدف قرار می‌دهد. نفس دانش‌آموز با نفس ما درهم آمیخته و ما نمی‌توانیم در میانه‌ی باروت و آتش و ساچمه، روی تخته سیاه تمرکز کنیم و برایمان مهم نباشد که حال فرزندان این سرزمین چگونه است. اگر مردم و جامعه فریاد می‌زند، ما هم بخشی از این فریاد و تظلم خواهی هستیم.

🔸 از همین رو شورای هماهنگی در حمایت از اعتراضات برحق مردم سراسر ایران، و در محکومیت کشتارها و سرکوب‌های هفته‌های گذشته و به‌ویژه در محکومیت کشتن و بازداشت‌ دانش‌آموزان و معلمان، کنش‌های اعتراضی زیر را به مردم ایران به ویژه و معلمان شریف کشور اعلام می‌‌دارد:

🔸 ۱_ این شورا روزهای پنجشنبه ۲۸ و جمعه ۲۹ و شنبه‌۳۰ مهر را به یاد جانباختگان اعتراضات، عزای عمومی اعلام می‌کند.
در این روزها با سرکشی به خانواده‌ی جانباختگان، حضور بر سر مزار آن‌ها و پوشیدن نمادین لباس، مچ بند و دیگر پوشش‌های مشکی، مراتب همدردی و همبستگی خود با این خانواده‌های داغدیده اعلام می‌کنیم و روز شنبه همگی با لباس مشکی در مدرسه حاضرمی‌شویم.

🔸 ۲_ شورای هماهنگی برای روز یکشنبه ۱ و دوشنبه‌ ۲ آبان تحصن اعلام می‌کند.
ما معلمان در این دو روز در مدارس حاضر می‌شویم، اما از حضور در کلاس‌های درس خود‌داری می‌کنیم.

🔸 شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با برگزاری این تحصن‌ها، بار دیگر همراهی خود را با مردم اعلام و به حاکمیت اعلام می‌کند که خواسته‌های بنیادین معلمان به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم، آزادی بدون قید و شرط تمامی دانش آموزان است و تا زمانی که دانش آموزان به مدرسه برنگردند و حاکمیت دست از کشتار مردم و  کودکان برندارد و صدای به‌حق مردم را با گلوله جواب دهد، به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها