۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت بیست و یک کارگر در شهرهای مختلف

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت بیست و یک کارگر در شهرهای مختلف

در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، بیست و یک کارگر در شهرهای دزفول، قم، مشهد و تهران دچار حادثه شدند. طی این حوادث چهار کارگر جان خود را از دست دادند و هفده کارگر دیگر از جمله سه آتش نشان دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.
به نقل از ایلنا، یک کارگر ساختمانی در قم جان باخت.
بر اساس این گزارش، این کارگر هنگام کار آرماتور بندی به دلایل نامعلومی از ارتفاع ساختمان در حال ساخت سقوط کرد و بر اثر شدت برخورد با زمین و عدم شرایط امداد رسانی، جان خود را از دست داده است.
همچنین در این گزارش آمده است، از ابتدای سال جاری تاکنون چهار کارگر ساختمانی در قم جان خود را از دست داده و سه کارگر دیگر نیز قطع نخاع شده‌اند.
مرگ یک کارگر در مشهد
، یک کارگر ساختمانی در حین انجام کار در مشهد جان خود را از دست داده اند.
براساس این گزارش، یک کارگر سی و هشت ساله در یکی از روستاهای محدوده جاده کلات از توابع شهرستان مشهد، بر اثر سقوط ناگهانی قالب فلزی بتنی روی سرش دچار مصدومیت شد.
این کارگر پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
مرگ دو کارگر چاه کن در دزفول
به گزارش خبرگزاری ایلنا، دو کارگر چاه کن (مقنی) در حین انجام کار در دزفول جان خود را از دست دادند.
بر اساس این گزارش، این دو کارگر سی و چهار ساله و سی و شش ساله، در روستای بنوار شامی واقع در شهرستان دزفول، به دلیل محبوس شدن در چاه، جان خود را از دست دادند.
در این گزارش آمده است، اجساد این کارگران با تلاش گروهای امدادی به بیرون از چاه انتقال پیدا کرده است.
هفده مصدوم بر اثر حادثه آتش سوزی در تهران
بنا به گزارش منتشر شده، در پی وقوع حادثه آتش سوزی در تهران هفده نفر دچار مصدومیت شدند.
رئیس اورژانس استان تهران با اعلام این خبر گفت: “ساعت یازده و سی و چهار دقیقه ظهر امروز شنبه سی ام اردیبهشت ماه، حادثه آتش‌ سوزی در انبار لوازم موتور سیکلت واقع در میدان گمرک تهران، منجر به مصدومیت هفده نفر شده است.”
محمد اسماعیل توکلی در ادامه افزود: از میان مصدومین این حادثه تعداد هشت نفر برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شده که در این میان، سه مصدوم نیز از عوامل و نیروهای آتش نشانی بوده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها