۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۵ کارگر در تهران و کرج

حوادث کارگری

در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، ۵ کارگر در شهرهای تهران و کرج حین انجام کار دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۲ کارگر جان خود را از دست داده و ۳ تن دیگر دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مصدومیت ۳ کارگر درپی وقوع آتش‌سوزی در یک کارگاه تولیدی در جنوب‌غرب تهران خبر داد.
جلال ملکی گفت: در ساعت ۱۱:۱۹ ظهر روز گذشته، وقوع حادثه آتش سوزی در یک کارگاه تولیدی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در بزرگراه فتح به سمت تهران، بعد از میدان شیر پاستوریزه، خیابان عمار اعزام کرد.
وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل اظهار کرد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در یک کارگاه تولید و نگهداری شیشه جلوی خودرو که دارای سه طبقه بود، اتفاق افتاده و کانون آن بالکنی در طبقه فوقانی بود که شعله‌های آتش از آنجا به دیگر قسمت‌ها از جمله بخش‌هایی در طبقه میانی نیز سرایت کرده بود.
ملکی با بیان اینکه این کارگاه تولیدی مالک شخصی داشته و متعلق به کارخانه خودروسازی خاصی نبود، گفت: دود زیادی طبقات این ساختمان را فراگرفته و شعله‌های آتش نیز در حال گسترش بود که آتش‌نشانان از چند جهت عملیات خود برای مهار آتش را آغاز کرده و دقایقی بعد موفق شدند تا از گسترش و سرایت آتش جلوگیری کرده و پس از آن نیز به طورکامل آتش را خاموش کردند.
وی با اظهار این نکته که آتش‌نشانان دو مرد حدود سی‌ساله را که دچار دود گرفتگی شده بودند، از داخل این ساختمان خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند، افزود: یک آقای ۲۵ ساله هم دچار سوختگی جزئی شده بود که این فرد هم به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

مرگ دو کارگر در کرج

فرمانده انتظامی شهرستان کرج، گفت: ۲ کارگر ساختمانی در حین کار کردن در یک ساختمان نیمه کاره در رجایی شهر، دچار حادثه شدند و جان خود را از دست دادند.
علی قاسم‌پور اظهار داشت: پس از اعلام خبر فوت ۲ نفر بر اثر سقوط از ارتفاع در حین کار کردن در بلوار رستاخیز رجائی شهر، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۵ برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: با حضور مأموران در محل حادثه و بررسی موضوع مشخص شد که ۲ کارگر ساختمانی در حین کار کردن در یک ساختمان نیمه کاره در بلوار رستاخیز رجایی شهر، به دلیل پاره شدن کابل آسانسور از طبقه پنجم به پایین سقوط کرده و جان خود را از دست دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: با حضور عوامل اورژانس مرگ هر ۲ متوفی بر اثر سقوط از بلندی تایید، در این زمینه پرونده تشکیل و به مراجع ذی‌ربط ارسال شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها