۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مرگ یکی از کارگران معدن مس سونگون ورزقان بر اثر واژگون شدن دامپتراک

بنابر گزارش رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، یکی از رانندگان دامپتراک شاغل در مجتمع مس سونگون ورزقان که ساعت ۶ صبح روز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ به علت خواب‌آلودگی و خستگی ناشی از فشار زیاد کار از پله‌های معدن سقوط کرده و بر اثر واژگونی دامپتراک دچار خونریزی داخلی شده بود، شب گذشته جانش را از دست داد.

هویت این کارگر جانباخته سلیمان فرضی، حدود ۵۰ ساله گزارش شده است. وی که حدوداً ۱۶ سال سابقه کاری داشته در استخدام شرکت آهن‌آجین از شرکت‌های پیمانکار فعال در مجتمع مس سونگون بوده است.

شرکت‌های پیمانکاری مشغول در قسمت استخراج معدن شیفت‌های فشرده‌ای دارند که رانندگان بایستی از ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح بدون استراحت کار کنند که اغلب چنین اتفاقات ناگواری بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی روی می‌دهد و همواره هم راننده مقصر اعلام شده و خانواده‌ی وی به حال خود رها می‌گردند.

لازم به ذکر است که به گفته همکاران این کارگر جانباخته، علیرغم اینکه کلیه شرکت‌های شاغل در معدن بنابه دستور مدیریت مجتمع دارای آمبولانس و راننده شبانه‌روزی می‌باشند، اما کارگر فوت شده را پس از حادثه با اتلاف وقت زیاد توسط خودروی پیکاب شخصی به ورودی معدن برده که بعد از مدتی به بیمارستانِ بدون تجهیزات و پزشک جراح متخصصِ ورزقان منتقل کردند و در آنجا نیز مدتی به حال خود رها شده و پس از از دست دادن کامل هوشیاری به تبریز منتقل شده بود که شاید اگه زودتر به بیمارستان تبریز منتقل می‌شد ممکن بود از خونریزی و مرگ‌اش جلوگیری گردد.

چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها