۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مرگ یک دختر دانش‌آموز بر اثر مسمومیت

مرگ یک دختر دانش‌آموز بر اثر مسمومیت

🔷️ مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران ابعاد هولناکی به خود گرفته است. طی ماه‌های اخیر به‌طور مداوم اخباری از مسمومیت دختران محصل در شهرهای مختلف از جمله اردبیل، قم، تهران، ساری و بروجرد منتشر شده است.

اخیرا معاون پژوهش وزارت بهداشت به عمدی بودن مسمومیت دانش‌آموزان دختر قمی اذعان کرده است. از طرفی معاون قوه‌ی قضاییه از بی‌نتیجه ماندن تحقیقات نهادهای دولتی و امنیتی خبر داده است.

علی‌رغم تائید خبر دردناک مرگ یک دانش‌آموز دختر به نام فاطمه رضایی تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بازداشت عامل و یا عاملین مرتبط در ایجاد این مسمومیت‌های سریالی منتشر نشده است. اگرچه رسانه‌های حکومتی مرگ این دانش‌آموز ۱۱ ساله را بی‌ارتباط با مسمومیت‌های پی در پی در مدارس عنوان کرده‌‌اند اما علائمی که از بیماری فاطمه رضایی منتشر شده با علائم مسمومیت‌های مشکوک دختران تشابه بسیار دارد.

🔹️ در روزهای اخیر واکنش‌های گسترده‌ای نسبت به اخبار مسمومیت‌های دختران صورت گرفته است. بسیاری این فاجعه‌ را با اسیدپاشی‌های اصفهان مقایسه کرده و ردپای مذهبیون تندرو را در آن نمایان و آن را در ادامه‌ی ۴دهه سرکوب زنان ایرانی توسط جمهوری اسلامی می‌بینند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها