۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

نامه اعتراضی اتحادیه معلمان استان کبک –(کانادا)

نامهی اعتراضی اتحادیه معلمان استان کبک –(کانادا)

همه‎ی‎ معلمان و فعالان صنفی زندانی در ایران را آزاد کنید

هدف ما از نوشتن این نامە محکوم کردن سیاست‌ها و اقدامات سرکوبگرانه دولت ایران در قبال معلمان و اتحادیه‌های کارگری در ایران است. اعتراضات مسالمت‎آمیز، حق تشکل‌یابی و مطالبه شرایط کاری بهتر و یک سیستم آموزشی عمومی، عادلانه و رایگان از حقوق اساسی تمامی اعضای جامعه ایران ازجمله دانش آموزان، والدین و معلمان است. حق تشکل‌یابی و تشکیل انجمن‌ها و اتحادیه‌های کارگری از جمله نهادهای هماهنگ‌کننده مانند شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، هم براساس قوانین داخلی و هم با موازین بین‌المللی، از جمله کنوانسیون‌های ٨٧ و ٩٨ سازمان جهانی کار و نیز بیانیه سازمان جهانی کار در مورد “اصول و حقوق بنیادین در کار”  کاملاً قانونی است. تلاش برای خاموش کردن صدای جمعی معلمان ایرانی بە اشکال مختلف از جمله سرکوب اعتراضات مسالمت‎آمیز آنان، اخراج و بازداشت فعالان صنفی معلمان، تحمیل حبس انفرادی و حبس‌های طولانی مدت برای اعضای فعال تشکل‌های صنفی معلمان کاملا غیرقانونی و نقض آشکار حقوق اساسی‌ است.
ما مطلع شدەایم که از روز جهانی کارگر در یازدهم اردیبهشت ١٤٠١، بیش از ۲۰۰ معلم بدون هیچ مبنای قانونی توسط دستگاه‌های امنیتی دولتی بازداشت، احضار و یا تحت بازجویی قرارگرفتەاند کە برخی از آنان اخیرا با قرار وثیقه آزاد شدند. در جریان موج‌ اخیر بازداشت‌ها از۱۱ اردیبشهت ماه، روز جهانی کارگر، تاکنون، تعداد زیادی از نمایندگان شاخص معلمان و فعالان کارگری مورد هدف وزارت اطلاعات قرار گفتند. از جمله اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، رسول بداقی، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی و از اعضای سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران، رضا شهابی و حسن سعیدی و نیز فعالان حقوق کارگری ریحانه انصاری نژاد، آنیشا اسداللهی، کیوان مهتدی و واله زمانی که همە‎ی این فعالین هفتە‌ها تحت فشار بازجویی قرار گرفتەاند.
طبق آخرین خبرها مطلع شدەایم کە اسکندر لطفی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، ریحانه انصاری نژاد و آنیشا اسداللهی اخیرا با قرار وثیقه بسیار سنگین آزاد شدەاند و سایرین همچنان در زندان اوین محبوس هستند. رسول بداقی همچنان در سلول انفرادی نگهداری می شود و از حق ملاقات با اعضای خانوادەی خود محروم است. جعفر ابراهیمی و محمدحبیبی همچنان در زندان اوین محبوس هستند. بسیاری از دیگر معلمان سرشناس از جمله هیوا قریشی، امیدشاه‎محمدی، پرویزاحسنی، کاوه محمدزاده، مهدی فتحی همچنان بدون دلایل موجه در بازداشت به‎سر می‌برند. زینب همرنگ، ناهید فتحعلیان، نصرت بهشتی، معصومه عسکری، محمدحسین سپهری، اسماعیل عبدی و هاشم خواستار در حال گذراندن محکومیت‎های ناعادلانه خود در زندان هستند.

ما با مبارزات معلمان علیه خصوصی‌سازی آموزش عمومی در ایران و نیز با مبارزات آن‌ها برای دسترس به آموزش رایگان و عمومی برای همه دانش‌آموزان و همچنین برای شرایط کاری بهتر و زندگی مناسب برای همه، اعلام همبستگی می‌کنیم. ما همچنین همصدا با معلمان ایرانی از مطالبات آنها برای حق تشکل‌یابی، تجمع و اعتراض بدون ترس و نگرانی از مداخلات سرکوبگرانه دولت، اعلام حمایت کرده، و خواستار آزادی بی قید و شرط همه معلمان زندانی و فعالان صنفی اتحادیه‎ای هستیم.

اتحادیه معلمان استان کبک
اول شهریور ۱۴۰۱

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها