۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

نامه‌ فدراسیون ملی آموزش و فرهنگ فرانسه به‌ وزیر خارجه در رابطه با زندانی کردن آقای ثقفی و هاله صفرزاده

آقای وزیر امور خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان (Jean – Yves Le Drian)فدراسیون ملی آموزش، فرهنگ و کارآموزی مبارزه کارگری (FNEC FP – FO) خبردار شد که سه معلم در ایران دستگیر شده‌اند.

هاله صفرزاده و علی‌رضا ثقفی دستگیر و رسول بداقی احضار شده‌اند. بداقی هفت سال در زندان بوده است و اسماعیل عبدی سال‌هاست که زندانی‌ست.

نیروهای امنیتی چند معلم دیگر را احضار کرده‌اند.اقدامات سرکوب‌گرانه اخیر در حالی صورت می‌گیرند که جنبش معلمان ایران چندین روز اعتراضی را برای افزایش حقوق و بازنشستگی‌ها سازماندهی و سندیکای ما از آن پشتیبانی کرد.

ماموران امنیتی با فرا رسیدن اول ماه مه و دوم ماه مه که در ایران روز معلم است دست به این اقدامات می‌زنند. چگونه می‌توان پذیرفت که این اقدامات برای ساکت کردن معلمان و علیه آزادی بیان نیست؟

فدراسیون ملی آموزش، فرهنگ و کارآموزی مبارزه کارگری (FNEC FP – FO) که عمیقاً به آزادی‌های اساسی، دمکراتیک و سندیکایی پایبند است جرم‌انگاری سندیکالیسم را محکوم می‌کند. فدراسیون نگران معلمان دستگیر و احضارشده در ایران است و مخالف هرگونه اقدامی‌ست که ابراز عقیده را برنمی‌تابد.

ما از شما می‌خواهیم تا دست به ابتکار بزنید و به مقامات ایران بگویید که از تعقیب فعالان سندیکایی و سیاسی دست بردارند.آقای وزیر، احترامات ما را بپذیرید.

کلمان پوله (Clément Poullet) – دبیر اول فدراسیون ملی آموزش، فرهنگ و کارآموزی مبارزه کارگری (FNEC FP – FO)

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها