۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

نیروهای امنیتی مانع از تجمع بازنشستگان در تهران شدند و تعدادی را بازداشت کرده‌اند

نیروهای امنیتی مانع از تجمع بازنشستگان در تهران شدند و تعدادی را بازداشت کرده‌اند

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در اعتراض به مصوبه افزایش حقوق ۱۰ درصدی بازنشستگان توسط دولت و طبق فراخوان قبلی برای تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه اقدام کردند که با حضور گسترده‌ی نیروهای امنیتی روبرو شدند.

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۱۶ خردادماه خیابان‌های منتهی به محل سازمان برنامه و بودجه به طور کامل در قُرُق نیروهای امنیتی و انتظامی درآمده بود و مانع از شکل‌گیری تجمع اعتراضی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شدند.

بنابر اخبار دریافتی تعداد زیادی از بازنشستگان توسط مأموران امنیتی مرد و زن دستگیر شده و با چند ون به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

نیروهای امنیتی مطابق شگرد همیشگی خود، با به خط کردن ماشین‌ها و ون‌های پلیس مانع از این می‌شدند که حضور بازنشستگان و یورش پلیس به آنها از داخل خیابان‌ها دیده شود.

گزارش‌های تکمیلی متعاقباً اعلام می‌گردد

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۶ خرداد۱۴۰۱

تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران  امروز دوشنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران مقابل وزارت کار دست به تجمع زدند.  این در حالیست که نیروهای امنیتی اجازه تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه را به بازنشستگان ندادند و تعدادی را بازداشت کردند.  این بازنشستگان تأمین اجتماعی نسبت به مصوبه روز ۱۵ خرداد هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض خود را ابراز داشتند. بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خواهان افزایش حقوق به میزان نرخ واقعی سبد معیشت هستند اما دولت حتی مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی برای غیرحداقل‌بگیران را نیز زیر پا گذاشته است.  #تجمع_اعتراضی #بازنشستگان_تأمین_اجتماعی  🆔 https://t.me/ettehad ✉️ 🔚 tamas https://t.me/Ettehadyeh20

تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران
امروز دوشنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۱ جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران مقابل وزارت کار دست به تجمع زدند.
این در حالیست که نیروهای امنیتی اجازه تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه را به بازنشستگان ندادند و تعدادی را بازداشت کردند.
این بازنشستگان تأمین اجتماعی نسبت به مصوبه روز ۱۵ خرداد هیأت وزیران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر اعتراض خود را ابراز داشتند.
بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خواهان افزایش حقوق به میزان نرخ واقعی سبد معیشت هستند اما دولت حتی مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی برای غیرحداقل‌بگیران را نیز زیر پا گذاشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها