۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

نیروهای امنیتی مانع از تجمع کارگران پیمانکاری پالایشگاه‌های گاز عسلویه شدند

نیروهای امنیتی مانع از تجمع کارگران پیمانکاری پالایشگاه‌های گاز عسلویه شدند

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران نیروهای امنیتی با استقرار در مقابل مجتمع گاز پارس جنوبی مانع از برگزاری تجمع کارگران ارکان ثالث شدند.

 امروز دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱، کارگران پیمانکاری (ارکان ثالث) شاغل در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی اعلام کرده بودند که در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان در مقابل ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه دست به تجمع خواهند زد. اما نیروهای امنیتی و انتظامی با مستقر شدن در محل، مانع از تجمع این کارگران شدند.

نکته قابل ذکر این است که شب گذشته علیرضا میرغفاری از مسئولین کانون انجمن‌های صنفی عسلویه توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده و برای تعدادی دیگر نیز احضاریه صادر شده است.

این درحالیست که این انجمن‌های صنفی کاملا تحت کنترل نیروهای امنیتی و مسئولین دولتی و کارفرمایان اداره میشوند و بارها با تلاش کارگران برای برگزاری اعتراضات مخالفت کرده‌اند. اما اینبار‌ که آنان نیز با اعتراض دیگر کارگران همراه شدند مورد برخورد امنیتی قرار گرفتند.

کارگران ارکان ثالث شاغل در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی خواستار اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، ساماندهی وضعیت نامناسب رانندگان استیجاری و اجرای طرح جبران‌ خدمات برای آنان، اجرای طرح تردد ۲ به ۲ به صورت کامل برای همه واحدها، ساماندهی وضعیت خدمات رفاهی کمپ‌ها و خوابگاه‌ها و دیگر مطالباتشان هستند.

اخبار اعتراضات بخش‌های مختلف کارگران و کارکنان صنایع نفت را از رسانه‌های اتحادیه آزاد کارگران ایران دنبال کنید.

پ.ن: تصویر آرشیوی است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها