۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

هجوم پر تعداد نیروهای امنیتی به منزل سهند مرتضوی و بازداشت او به همراه پنج دانشجوی دیگر

هجوم پر تعداد نیروهای امنیتی به منزل سهند مرتضوی و بازداشت او به همراه پنج دانشجوی دیگر

بنا بر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر دیروز پنج شنبه دهها نفر از نیروهای امنیتی که خود را ماموران وزارت اطلاعات معرفی می‌کردند با هجوم به منزل سهند مرتضوی، او را به همراه ۵ دانشجوی دیگر بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

بنا بر این گزارش، ماموران وزارت اطلاعات به رغم اینکه فقط حکم بازداشت سهند مرتضوی و مجید امام وردی را داشتند چهار دانشجوی دیگر را نیز که در منزل او بودند بازداشت و با زدن دستبند به دستان خانم فرخ قادری مادر سهند، قصد بازداشت وی را نیز داشتند که در آخرین لحظه از بازداشت او منصرف شدند.

سهند مرتضوی و مجید امام وردی و چهار دانشجوی دیگر همگی دانشجویان دانشگاه تهران بودند. به جز سهند مرتضوی، ۵ دانشجوی دیگر خانواده هایشان ساکن شهرستان هستند و  بدلیل درگیری‌ها در مراکز دانشجویی، آنان به ناچار مهمان سهند مرتضوی شده بودند که به جز مجید امام وردی بقیه آنها بدون حکم بازداشت، توسط وزارت اطلاعت بازداشت شدند.

در این یورش، منزل سهند مرتضوی به مدت دو ساعت مورد تفتیش قرار گرفت و همه گوشی‌های حاضرین در آنجا منجمله فرح قادری مادر سهند، توسط ماموران امنیتی ضبط شد.

با توجه به این اقدام سرکوبگرانه‌ی ماموران وزارت اطلاعات، به نظر می‌آید که دستگاه سرکوب حکومت برای پایان دادن به اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های کشور خصوصا دانشجویان دانشگاه تهران، سیاست بازداشت گسترده‌ی دانشجویان در منازل آنان را در پیش گرفته است.

آمار بازداشت دانشجویان دانشگاه‌های کشور تاکنون بسیار بالا اعلام شده است. اما با وجود این حجم از سرکوب، امروز شنبه دوم مهرماه دانشجویان دانشگاه تهران مجددا به اعتراض متحدانه‌ی دست زده‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران، بازداشت و سرکوب سیتماتیک دانشجویان و مردم معترض توسط نهادهای سرکوبگر جمهوری اسلامی را قویا محکوم می‌کند و ضمن خواست آزادی فوری تمامی دانشجویان و مردم معترض بازداشت شده مجددا اعلام می‌کند که این جنبس را سر بازایستادن نیست و جامعه‌ی ایران برای خلاصی از وضعیت موجود به میدان آمده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- دوم مهرماه ۱۴۰۱

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها