۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

همبستگی اتحادیهٔ سراسری فرهنگیان بریتانیا با زنان و دختران ایران

همبستگی اتحادیهٔ سراسری فرهنگیان بریتانیا با زنان و دختران ایران

۵ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۳ مهر ۱۴۰۱)
اتحادیهٔ سراسری فرهنگیان بریتانیا (‏NEU‏)، با بیش از نیم میلیون عضو، با زنان، دختران، دانشجویان، و همهٔ معترضان به مرگ مهسا امینی ابراز همبستگی می‌کند.
مهسا امینی را به‌اصطلاح «گشت ارشاد» ایران به اتهام نقض قوانین سختگیرانهٔ کشور در مورد نحوهٔ پوشش زنان بازداشت کرده بود. او در روز ۱۶ سپتامبر در بازداشت پلیس، گشت ارشاد، درگذشت. تظاهرات در دانشگاه‌ها و شهرهای سراسر کشور که از سقز، زادگاه مهسا امینی، از ۱۷ سپتامبر آغاز شده است، تا کنون ادامه دارد. معترضان خواستار پایان دادن به حجاب اجباری تحمیلی بر زنان هستند.
روز ۲ اکتبر ، ۱۰ مهر، دانشجویان تظاهرکننده در دانشگاه صنعتی شریف، با نیروهای پلیس ضد شورش مواجه شدند که دانشگاه را محاصره کرده و دانشجویان را به دام انداخته بودند. این برخورد چند مجروح به جا گذاشت و پلیس شماری از دانشجویان را نیز بازداشت کرد.

اتحادیهٔ سراسری فرهنگیان بریتانیا شجاعت دختران دانش‌آموز ایران را که در اعتراض‌ها شرکت دارند، تحسین می‌کند. این دانش‌آموزان شجاع روسری‌های خود را درمی‌آورند و در هوا تکان می‌دهند و خواستار حق تصمیم‌گیری دربارهٔ سرنوشت و آیندهٔ خود هستند.

اتحادیهٔ سراسری فرهنگیان بریتانیا از دولت ایران می‌خواهد که به حق اعتراض مسالمت‌آمیز و به حق زنان و دختران در تصمیم‌گیری در مورد چگونگی لباس پوشیدن خودشان احترام بگذارد. ما خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط همهٔ بازداشت‌شدگان در جریان اعتراض‌های پس از کشته شدن مهسا امینی، و نیز آزادی همهٔ زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.

‏ اتحادیهٔ سراسری فرهنگیان بریتانیا (NEU) با همکاری سازمان‌های دیگر، از طیف گسترده‌ای از پویش‌های بین‌المللی حمایت می‌کند که هدف آنها حمایت از معلمان و اتحادیه‌های آنها، پیشبُرد آموزش باکیفیت برای همه، فعالیت در راه کاهش فقر، توسعهٔ پایدار، و ترویج حقوق بشر است.

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها