۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳

وخامت حال آرش جوهری در زندان اوین

وخامت حال آرش جوهری در زندان اوین

بنابر خبر رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران حال آرش جوهری، فعال کارگری زندانی در روزهای اخیر دچار وخامت بیشتر شده است اما مسئولین زندان هیچگونه اقدامی در راستای درمان یا موافقت با مرخصی درمانی او انجام نداده‌اند.

لازم به ذکر است که آرش جوهری حدود دو سال و ده ماه از حکم زندان خود را سپری کرده و قانوناً امکان آزادی مشروط پس از گذراندن یک سوم حبس برای او وجود دارد اما مسئولین قضائی با آزادی مشروط وی نیز مخالفت کرده‌اند.

آرش جوهری در تاریخ پانزدهم مهرماه ۱۳۹۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی در دیماه ۹۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “اداره کردن دسته‌ جات غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ده سال حبس تعزیری، به اتهام “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از تسلیم به رای این محکومیت به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت آرش جوهری، مخالفت و کارشکنی مقامات قضائی و مسئولین زندان در اعطای آزادی یا مرخصی درمانی برای وی را قویاً محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط آرش جوهری و دیگر فعالین صنفی و سیاسی زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۵ مرداد ۱۴۰۲

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها