۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

کارکنان شرکتی‌ مراکز خدمات جامع سلامت استان قم خواستار رسیدگی به وضعیت استخدامی خود شدند

کارکنان شرکتی‌ مراکز خدمات جامع سلامت استان قم خواستار رسیدگی به وضعیت استخدامی خود شدند

صبح امروز یک‌شنبه (۵ دی ماه) جمعی از نیروهای شرکتی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان قم که به صورت شرکتی مشغول کارند، در پیگیری وضعیت شغلی و استخدامی خود ابتدا مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی تجمع کردند و سپس اجتماع خود را به مقابل ساختمان استانداری قم انتقال دادند.
یکی از کارکنان حاضر در این اجتماع گفت: اعتراض امروز نیروهای شرکتی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان قم که در واقع از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره‌اند، برای مشخص شدن وضعیت شغلی آن‌ها برپا شد. این کارکنان خواستار حذف مراکز خصوصی بهداشت و عقد قرارداد مستقیم همانند همکاران ایثارگر خود هستند.
او گفت: با گذشت ۵ تا ۱۰سال از سابقه فعالیت آن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت استان قم، هنوز اقدامی درجهت تبدیل وضعیت شغلی آن‌ها صورت نگرفته است. از ابتدای شیوع کرونا این نیروها تمام وقت پای کار بوده و امیدوار بودند مصوبه تبدیل وضعیت شغلی آن‌ها در مجلس و دولت به تصویب برسد که هنوز خبری نیست.
یکی دیگر از کارکنان شرکتی پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت استان قم در ادامه گفت: کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت نگرانند که با ادامه این روند، امینت شغلی و معیشتی ما در معرض خطر قرار بگیرد.
او افزود: سالهاست با حقوق نابرابر در سخت‌ترین شرایط و استرس‌زا به کار مشغول بوده‌ایم و در این راه شماری از همکاران خود را بر اثر کرونا از دست داده‌ایم با این حال علارغم پیگیری‌های زیاد در بهبود وضعیت شغلی‌مان، هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.
طبق اظهارات وی؛ اکثر کارکنان ایثارگر مراکز جامع سلامت قم توانستند با استفاده از ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت شوند و تعداد کمی (حدود ۱۰۰ نفر) غیر ایثارگر باقی مانده‌اند که انتظار داریم نهادهای مرتبط به ویژه مجلس و دولت به وضعیت شغلی آن‌ها سامان دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها