۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

کارگرانِ کیش چوب چندین ماه حقوق پرداخت نشده دارند

کارگرانِ کیش چوب چندین ماه حقوق پرداخت نشده دارند

کارگران کیش چوب می‌گویند کارفرما هنوز بابت مطالبات مربوط به چهار ماه دستمزد و عیدی با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

آنها گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۸۰کارگر با میانگین ده سال سابقه کار در کیش چوب مشغول کارند که با احتساب مرداد ماه، چهارماه از مطالبات خود را به همراه عیدی سال گذشته از کارفرما دریافت نکرده‌اند.

این کارگران گفتند: در آخرین پیگیری‌ها، مسئولان شرکت وعده کردند هر ماه یک حقوق به حساب کارگران واریز می‌کنند اما در حال حاضر بیش از چهل روز از آخرین پرداختی گذشته و کارگران در انتظار دریافت حقوق هستند.

کارگران کیش چوب تصریح کردند: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم، مربوط به فروردین ماه سال جاری بوده است که کارفرما آن را بعد از ظهر روز سه‌شنبه (۷ تیر ماه) به حساب کارگران واریز کرد اما هنوز از پرداخت مابقی مطالبات‌مان خبری نیست.

به گفته یکی از کارگران؛ علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در شهرستان وجزیره نیست.

او گفت: بعد از چند ماه معوقات مزدی، کارگران در سال‌جاری چندین بار به صورت شفاهی و کتبی و از طریق رسانه‌ها پیگیر مطالبات صنفی و رفع مشکلات مالی خود بوده‌اند که در نتیجه آن مسئولان وعده رسیدگی به وضعیت مطالبات کارگران را دادند اما با گذشت ماه‌ها از این وعده، هنوز از پرداخت معوقات مزدی کارگران و رفع مشکلات خبری نیست.

وی با بیان اینکه بی‌پولی و سرگردانی این تعداد کارگر در جزیره کیش مشکلات زیادی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است، افزود: این در حالیست که مطالبات مزدی حدود ۲۰ کارگر دیگر در مجموعه جدیدی که در حال راه‌اندازی است، به‌روز بوده و در موعد مقرر پرداخت می‌شود.

این کارگر شاغل در کیش چوب، با بیان اینکه ما کارگران این واحد تولیدی خواستار آن هستیم تا مسئولان جزیره کیش و نماینده مردم کیش در مجلس چاره‌ای برای پرداخت دستمزد نیروی کار این کارخانه بی‌اندیشند، در پایان افزود: انتظار داشتیم مسئولان شهرستانی و سازمان منطقه آزاد کیش در حمایت از کارگران کیش چوب به موضوع مشکلات آنان ورود می‌کردند تا همه مطالبات کارگران پرداخت شود.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها