۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

کارگران داروگر تهران به شغل‌ دوم روی آورده‌اند

کارگران داروگر تهران به شغل‌ دوم روی آورده‌اند

برخی کارگران کارخانه داروگر تهران که به دلیل متوقف بودن روند تولید، چندین ماه حقوق و بیمه طلبکارند، برای تامین معاش خانواده‌هایشان به شغل دوم روی آورده‌اند.

این کارگران گفتند: دست‌کم از چند ماه پیش پرداخت دستمزد نزدیک به ۲۰۰ کارگر باقیمانده این واحد تولیدی دچار تاخیرهای طولانی مدت شده است و برای همین از مدتی قبل این کارگران برای تامین معاش خانوادهای خود به شغل دوم روی آورده‌اند.

یکی از کارگران این کارخانه گفت: انجام کارهای ساختمانی، پیک موتوری، رانندگی در موسسات کرایه خودرو و نظافت منازل ازجمله راه‌های امرار معاش است که این روزها کارگران داروگر تهران برای گذراندن مخارج زندگی خود مشغول انجام آنها هستند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که آن‌ها از اینکه هر روز در محل کارشان منتظر پرداخت بخشی از معوقات مزدی خود بمانند، خسته شده‌ و ترجیح می‌دهند در خارج از ساعات کاری راه دیگری برای تامین معاش خود پیدا کنند.

یکی از کارگران داروگر تهران گفت: می‌دانیم انجام کار‌های خدماتی همانند کار در منازل و پیک موتوری و موسسات کرایه خودرو هیچ آینده شغلی ندارد، اما وقتی نه مزدی داده می‌شود و نه حق بیمه پرداخت می‌شود، ناچاریم مخارج‌مان را تامین کنیم.

او می‌گوید، ادامه بلاتکلیفی در وضعیت کارگران این کارخانه و اینکه چند ماه حقوق نگرفته‌اند، باعث شده زندگی خانواده‌گی برخی از کارگران متلاشی شود.

طبق اظهارت وی؛ وضعیت کارخانه و کارگران داروگر برای مسئولان استان تهران عادی شده به طوریکه طی ۵ ماه گذشته چندین اعتراض ازسوی کارگران به دلیل نامشخص بودن وضعیت کارخانه و عدم مطالبات انجام شد، اما مسئولان هیچ واکنشی نشان ندادند با این حال هر روز شاهد خروج خودخواسته برخی همکاران از کارخانه هستیم.

این کارگر در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر این واحد حدود ۲۰۰ کارگر دارد و در دو سه ماه گذشته حدود ۲۵ کارگر خود خواسته محل کار خود را بدون دریافت مطالبات ترک کردند.

به گفته وی؛ در خط تولید ظروف ۳ کارگر، خط تولید شوینده ۲ نفر، خط تولید کرم یک نفر، واحد انبار ۳ نفر، راننده لیفتراک ۲ نفر، واحد فنی ۳ نفر، تاسیسات یک نفر، واحد تراشکاری یک نفر، انتظامات ۴ نفر و اخیرا هم یکی از کارگران که همزمان عضو شورای کارگری کارخانه بود، محل کار خود را خودخواسته ترک کرده و در واحد‌های تولیدی دیگر مشغول کار شده‌اند.

وی اظهار داشت: حدود ۲۰ نفر از همکاران در شرف بازنشستگی هستند اما به دلیل پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی بلاتکلیف هستند.

او در خاتمه  با بیان اینکه ما کارگران داروگر آماده کار و تولید هستیم، گفت: شنیده‌ایم کارفرما اقداماتی برای تامین مواد اولیه تولید و حل برخی مشکلات کارخانه انجام داده و یک خط از ۲۰ خطوط تولید محصولات شوینده و بهداشتی کارخانه راه‌اندازی موقت شده اما این کفایت نمی‌کند و ما منتظر از سر گیری کامل کارخانه هستیم.

کارخانه «داروگر تهران» واقع در کیلومتر ۱۷ جاده قدیم تهران به کرج، تولیدکننده انواع محصولا شوینده وبهداشتی است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها