۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

کاهش تقاضا برای شیرینی شب عید

کاهش تقاضا برای شیرینی شب عید

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران گفت: در حال حاضر تولید شیرینی صنعتی نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است.

جمشید مغازه‌ای در مورد دلایل کاهش تولید شیرینی شب عید ۱۴۰۱ نسبت به شب عید سال گذشته گفت: تولید شیرینی صنعتی به دلیل مشکلاتی که در تهیه مواد اولیه داشتیم، نسبت به سال گذشته کمتر شده؛ ضمن اینکه تقاضا هم ازسوی مردم کمتر است.

شیرینی دیگر در اولویت خرید مردم نیست

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران با بیان اینکه در حال حاضر شیرینی و شکلات به کالای لوکس تبدیل شده است، گفت: طبیعتا شیرینی و شکلات با توجه به نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم، در سبد مصرفی مردم جایی ندارد و در اولویت سوم یا چهارم خرید آنهاست.

مغازه‌ای ادامه داد: قیمت شیرینی و شکلات صنعتی در شب عید امسال نسبت به دو ماه گذشته تغییری نداشته و با همان قیمت‌های دو ماه پیش؛ یعنی قیمت شیرینی شب چله عرضه می‌شود.

کاهش ۴۰ درصدی خرید شیرینی
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت شیرینی و شکلات با توجه به کسادی بازار در وضعیت فعلی اصلا به نفع تولیدکنندگان نیست، در گفتگو با اقتصاد ۲۴ ادامه داد: آنجایی که کالای ما جزو سبد مصرفی مردم نیست و مردم تنها به خرید کالا‌های اساسی و ضروری می‌پردازند، شیرینی به کالای لوکس و تفننی تبدیل شده؛ در این وضعیت اگر قیمت‌ها را افزایش بدهیم همین سهم بازار را هم از دست می‌دهیم. ما با حداقل سود ممکنه تولیدات مان را به فروش می‌رسانیم.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها