۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳

گزارشی پیرامون نامه‌ی اتحادیه آزاد کارگران ایران به بخش بین المللی اتحادیه‌های کارگری درخصوص سرکوب گسترده‌ی کارگران ایران توسط حکومت جمهوری اسلامی

گزارشی پیرامون نامه‌ی اتحادیه آزاد کارگران ایران به بخش بین المللی اتحادیه‌های کارگری درخصوص سرکوب گسترده‌ی کارگران ایران توسط حکومت جمهوری اسلامی

اتحادیه آزاد کارگران ایران به تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ برابر با ۲۱ آگوست ۲۰۲۳، با انتشار و ارسال نامه‌ای خطاب به بخش بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری در کشورهای مختلف، به اختصار به توضیح سرکوب کارگران ایران توسط جمهوری اسلامی پرداخت و گزارشی از اسامی کارگران، معلمان و دیگر فعالین کارگری که یا هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند یا به احکام زندان محکوم شده و هر آن امکان زندانی شدن آنان وجود دارد، پرداخت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران در این نامه از همکاران خود در سایر کشورها خواست تا صدای کارگران ایران باشند و این گزارش را به مثابه سندی بعنوان نقض آشکار حقوق انسانی کارگران ایران علیه جمهوری اسلامی به نهادهای بین‌المللی کارگری و سازمان‌ جهانی کار ارائه دهند.

اتحادیه، همچنین با طرح خواست اخراج جمهوری اسلامی از سازمان‌جهانی کار یا از هیئت مدیره‌ی این سازمان، عدم‌ به رسمیت شناختن هیئت اعزامی حکومت به اجلاس‌های جهانی تحت عنوان نمایندگان کارگران ایران و اِعمال فشار جهانی به جمهوری اسلامی برای آزادی کارگران و معلمان و فعالین کارگری زندانی، خواهان اقدامات عملی بیشتری از جانب اتحادیه‌های کارگری در جهان شد.

فدراسیون اتحادیه‌های کارگری هلند (FNV)، کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری آلمان (DGB)، کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا (CGIL), کنگره اتحادیه‌های کارگری انگلستان (TUC), آموزش بین‌الملل (EI), فدراسیون بین‌المللی کارگران‌ حمل و نقل (ITF), سازمان مرکزی کارگران سوئد (LO), کنگره اتحادیه‌های کارگری اروپا (ETUC), و … از‌ جمله تشکل‌های کارگری و نهادهایی بودند که گزارش اتحادیه آزاد برای آنان ارسال شد.

در واکنش به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، فدراسیون اتحادیه‌های کارگری هلند (FNV) از مکاتبات خود با بخش حقوقی کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) در این رابطه خبر داد. همچنین بخش حقوقی ITUC در پاسخ به نامه‌ی FNV که گزارش اتحادیه آزاد نیز پیوست آن بوده، اعلام کرده است که گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون سرکوب کارگران توسط حکومت را در گزارش آتی خود درباره ایران لحاظ خواهد کرد و همچنین اقدامات جدی‌تری در رابطه با نقض حقوق کارگران توسط جمهوری اسلامی را در دستور کار خواهد‌ گذاشت.

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری آلمان (DGB) نیز با ارسال نامه‌ای به اتحادیه آزاد کارگران ایران، با استقبال از  گزارش اخیر اتحادیه، با کارگران و مردم ایران اعلام همبستگی نموده است. (نامه DGB متعاقباً انتشار خواهد یافت). DGB در گفتگو با ما همچنین اعلام کرده است که در راستای حمایت از کارگران ایران و انتقال گزارش اتحادیه به تشکل‌های بین‌المللی کارگری و سازمان جهانی کار اقدامات عملی را در دستور کار خواهد‌ گذاشت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها