۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

✒️فایق رسولی` یادداشتی کوتاه در نفی جنگ…

یادداشتی کوتاه در نفی جنگ...

– سخنگوی تشکل”برای کودکان”

♦️وقتی از جنگ سخن به میان می آید،اولین چیزی که به ذهن خطور میکند،لشکر کشی،نعرەی هواپیما،ویرانەهای جا ماندە از بمباران و… است. اما! این تصویر منتهاعلیه آنچیزی است که “جنگ” نام دارد، نهایت پروسەای پر تنش و همچنین پر اضطراب برای ساکنین مناطق درگیر.
پروسەای کە بە اندازەی خود این درگیریهای خشونت بار تبعات زیانبارش را برروی انسانها،بخصوص کودکان،برجای میگذارد.
ایجاد فضای جنگی،رعب و وحشتی مزمن، یک زندگی پر استرس و اضطراب، ناامنی روانی و عدم تخصیص هزینه برای ایجاد زیرساختهای استاندارد یک جامعەی ایمن و شاد برای کودکان از جملە فضاهای آموزشی،تفریحی و فرهنگی را بهمراه دارد که ممکن است سالیان سال به طول بینجامد؛دیواری لرزان که هرآن ممکن است برسر جامعه آوار شود و هیچ کس را از گزند آن گریزی نیست.
در همین فضای جنگی،سالانه میلیاردها دلار صرف درگیریهای احتمالی شده و چه بسا بسیاری صداها به همین بهانه خفه و چه فریادها که شنیده نخواهد شد. و سایەی همین فضای جنگی است که زندگی را بر ساکنان زمین به جهنمی تبدیل کرده که هر روز و هر لحظه جنگ را با همەی جزئیاتش لمس میکنند.

🔺جنگ اما، نە خواستەی بشر امروز و نە نیاز کودک فرداست،جنگ ضرورت آنانی است که منافعشان نه منفعت بشر و هدفشان نه رهایی انسان است.جنگ معاملەای نابرابر و چوب حراج زدن بە کرامت و خون آدمی است و فضای جنگی زمین مناسب این آشفته بازار.

💥کودکان برای رشد و تعالی خود جامعەای عاری از جنگ و خشونت،ایمن،شاد و انسانی میخواهند تا بتوانند با دستان خود زیباترین فرداها را بسازند.

🔸برگرفته از صفحه اینستاگرام فایق رسولی

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها