۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

🔹فروش ماسک دو برابر قیمت در مدارس

🔹فروش ماسک دو برابر قیمت در مدارس

با گسترش امیکرون، در مدارس فاجعه بزرگی در راه است

🔹فروش ماسک دو برابر قیمت در مدارس

#جعفرابراهیمی

بیش از دو ماه از حضوری شدن کلاس‌ها می‌گذرد در برخی کلاس‌ها تعداد دانش‌آموزان بالای چهل نفر است و حتی بعد از نصف کردن تعداد دانش‌آموزان و تقسیم آنها در روزهای زوج و فرد، باز تراکم کلاس به خصوص در مدارس غیراستاندارد در مناطق محروم بالاست و امکان رعایت پروتکل غیرممکن است.

اگر تاکنون آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر نسبت به گذشته پایین است به خاطر آن است که تا حدودی واکسن موثر بوده‌است و هنوز وارد موج جدید به خصوص موج امیکرون نشدیم. اگر موج سویه‌ی جدید گسترش یابد باید شاهد یک فاجعه باشیم.

به عنوان یک معلم موافق تعطیلی آموزش حضوری نیستم و از بازشدن مدارس بسیار خوشحال شدم و معتقدم هرگز آموزش مجازی به خصوص در مناطق محروم، که امکانات و زیرساخت‌های ضروری وجود ندارد، نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد اما همین تجربه دو ماهه نشان می‌دهد ادامه آموزش مجازی در زمان موج جدید می‌تواند منجر به فاجعه جدی گردد.

نکته قابل توجه به جز عدم رعایت پروتکل‌ها، عدم وجود ماسک رایگان و ضدعفونی مناسب بود/است. از طرفی زدن ماسک اجباری است و در مدارس دولتی در مناطق محروم حتی فروش ماسک با دو تا سه برابر قیمت منبع درآمد برای مدیر و معاونان شده‌است به طوری که ماسک هزار و پانصد تومانی تا پنج هزار تومان به فروش می‌رسد.

در آموزش و پرورش #طبقاتی که مناسبات بازار بر آن حاکم است طبیعی است بحران‌هایی مانند اپیدمی کرونا هم منبع درآمدی برای مدیرانی باشد که به دستور دولت تا آرنج دست خود را در جیب خانواده‌ها کرده‌اند.

خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید یاد بگیرند و به این روند کاسبکارانه اعتراض نمایند این وظیفه دولت است که شرایط و امکانات آموزش حضوری در زمان کرونا را مهیا کنند به طوری که رعایت پروتکل امکان‌پذیر باشد. به جرات بنابر تجربه می‌توان گفت امکان رعایت پروتکل در دو ماه گذشته به هیچ وجه وجود نداشت و اگر امیکرون گسترده شود فاجعه بزرگی در راه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها