۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

اطلاعیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران در خصوص ربودن وحشیانه‌ی سوران (اسکندر) لطفی و مسعود نیکخواه

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

و ادامه بازداشت حمید رحمتی که در اعتصاب غذای خشک است.

ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۱۶ مهر سال خونین ۱۴۰۱ تعدادی از ماموران جیره‌خوار و مزدور، بدون هیچ مجوزی با شکستن در و پنجره وارد منزل #اسکندر_لطفی شده و پس از ضرب و شتم وحشیانه، این عضو کانون صنفی معلمان مریوان و سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران، را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. در حرکتی مشابه و همزمان، تعدادی دیگر به منزل شعبان محمدی، دیگر عضو این کانون ریختند اما خوشبختانه ایشان منزل نبودند و مامورین تا به حال نتوانسته‌اند شعبان محمدی را دستگیر کنند. همزمان ادارە اطلاعات مریوان با احضار #مسعود_نیکخواە، عضو هیئت مدیره‎ی انجمن صنفی معلمان مریوان، بە ادارەی اطلاعات، ایشان را نیز بازداشت کردند.

شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران، به نهادهای نظامی و امنیتی هشدار می‌دهد، هر اتفاقی برای این عزیزان بیافتد، مجموعه حاکمیت مسئول مستقیم آن خواهد بود. چنانچه حمید رحمتی عضو بازداشتی هیئت مدیره کانون صنفی معلمان شهرضا چند روزی است که علی‌رغم بیماری در اعتصاب غذای خشک است. شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران، به کارگزاران حکومتی هشدار می‌دهد که به آزار و اذیت فعالین صنفی و دیگر مبارزین آزادی‌خواه و عدالت‌طلب در سراسر ایران پایان دهد. هیچ حکومتی تا کنون نتوانسته با ارعاب و سرکوب و زندان و کشتار بقا یابد. هر روز در گوشه کنار این سرزمین جوانانی غرقه به خون می شوند و مادرانی در سوگ بهترین فرزندان ملت به عزا می‌نشینند. ما باور داریم که دیر یا زود برای این قلدری‌ها و قانون گریزی‌ها باید به مردم حساب پس داد.

یورش ماموران حکومتی به منزل معلمینی که به تازگی با قید وثیقه از حبس آزاد شده بودند، بیش از هر چیز نشان از استیصال، درماندگی و آشفته حالی حاکمان و اربابان آن‌ها و به سخره گرفتن دستگاه قضا دارد. آن‌ها خود واقف شده‌اند که نظم حاکم از نظر مردم فاقد کمترین مشروعیت ممکن است، این است که به شکل وحشیانه‌ بازداشت، ربودن، شکنجه و اعتراف‎گیری اجباری و به گلوله بستن معترضان، تصور می‌کنند می توانند مانع اراده ملت در تغییر خواهی شوند.

شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران، با رساترین و شفاف‎ترین صدای ممکن، خواهان آزادی هرچه زودتر آقایان اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه و حمید رحمتی است. به این رویه خلاف قانون پایان دهید و لااقل به قوانینی که خود سنگش را به سینه می زنید به طور حداقلی وفا کنید.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

🔻این جنبش را سر بازایستادن نیست

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها