۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

نامه شانزده زن زندانی سیاسی از زندان اوین و اظهار نگرانی از شرایط مبهم حاکم بر زندان ها

نامه شانزده زن زندانی سیاسی از زندان اوین و اظهار نگرانی از شرایط مبهم حاکم بر زندان ها

چندین هفته است که سویه‌ی جدید کرونا در بند زنان اوین شیوع پیدا کرده و هر روز به تعداد مبتلایان افزوده میشود، با توجه به افزایش ناگهانی و بی‌رویه شمار زندانیان و‌عدم تناسب تعداد افراد با فضا و‌ امکانات بند و نبود فضای مناسب برای جداسازی و‌ قرنطینه افراد مبتلا و تاخیر جدی در گرفتن تست و‌عدم مراقب‌های پزشکی لازم، نگرانی نسبت به حفظ جان و سلامت زندانیان افزایش پیدا کرده است، در مواردی مبتلایان به کرونا به دلیل شلوغی بند و عدم وجود قرنطینه، در داخل بند و در کنار سایر زندانیان، دوران بیماری را طی میکنند.

در موارد اخیر نیز دو نفر از افراد مبتلا (عسل محمدی و ثمین احسانی) تمام شب را در اتاقی که فاقد امکانات بوده و بیشتر به یک سلول شباهت دارد نگهداری شده‌اند در حالیکه تمام مدت در به روی آنها قفل بوده و‌بیماران با وجود ضعف شدید حتی قادر به رساندن خود به شیر آب هم نبوده‌اند. زندانبانان حتی یکبار در طول شب به آنان سر نزده‌اند و‌در پاسخ به اعتراض بیماران گفته‌اند مگر ما پرستاریم!
این اولین بار نیست که بند زنان در اوین و سایر زندان‌ها از جمله قرچک ورامین شاهد این وضعیت بی‌توجهی به شرایط جانی و‌سلامت زندانیان است. اما آنچه این روزها شرایط را وخیم کرده‌، افزایش هرروزه‌ آمار زندانیان زن در شرایط کرونا است و این در حالی است که در بند زنان بیماران ریوی و قلب نیز حضور دارند! ۱۴۰۱/۵/۳۰

هستی امیری
نرگس ادیب
فریبا اسدی
لیلا قلیخانی‌ گنجه
سپیده قلیان
زهره سرو
ملیحه جعفری
نسرین جوادی
گلاره عباسی
صبا کردافشاری
زینب همرنگ
عالیه مطلب‌زاده
شکیلا منفرد
عسل محمدی
نرگس محمدی
فرنگیس مظلوم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها