۲۸ فروردین, ۱۴۰۳

چه نیرویی قادر است به “حقوق های نجومی” خاتمه دهد!

چه نیرویی قادر است به "حقوق های نجومی" خاتمه دهد!

چه نیرویی قادر است به “حقوق های نجومی” خاتمه دهد!

 

طی روزهای گذشته فیش‌های حقوقی نجومی ۳ نفر از کارکنان شرکت پتروشیمی امیرکبیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ یکی با سمت مدیر مالی و حقوق ۲۱۵ میلیونی، یکی با سمت مدیر منابع انسانی با حقوق ۱۲۵ میلیون و یکی هم در سمت ریاست حراست با حقوق ۸۴ میلیون تومان. علاوه بر آن، طی روزهای اخیر مالک شریعتی رئیس هیئت تحقیق و تفحص درباره حقوق‌های نجومی مجلس گفته بود: “افرادی هستند که مجموع حقوق دریافتی آنها از چند دستگاه مختلف، به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد”. به دنبال این مسئله بود که ابراهیم رییسی صبح چهارشنبه گذشته در جلسه هیات دولت اعلام کرد: “مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق های چند ۱۰ میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود”.

اما کارگران، معلمان و دیگر زحمتکشان خیلی خوب سابقهِ “حقوق های نجومی” مدیران دولتی و خصوصی را میدانند و به همین جهت است که شعار معروف “حقوق های نجومی فلاکت عمومی” به یکی از شعارهای اصلی اعتراضات مردم تبدیل شده است. ماجرای این دزدی‌های آشکار از حقوق مردم به جایی رسیده است که از سال‌های قبل مقامات بالای حکومتی برای گمراه کردن مردم ناچار به اعلام موضع در اینباره می‌شدند و رهبری جمهوری اسلامی طی یک سخنرانی در تیر ماه سال ۹۵ گفت: “موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است” و خواهان آن شد که این مسئله “بصورت جدی پیگیری” شود. اما بعد از پنج سال و در حالیکه وضعیت زندگی مردم هر روز بدتر میشود این بار نوبت رئیس جمهور جدید است که میخواهد با وعده های توخالی به این حقوق‌های نجومی خاتمه دهد!

ولی واقعیت این است که حقوق‌های نجومی همچون رشوه خواری، رانت خواری و دزدیِ دست اندرکاران حکومتی و نزدیکان‌شان مختص به یک دولت و یک مجلس نبوده بلکه به یکی از ستون‌های اصلی سیاست حاکمیت تبدیل شده است. تنها اتحاد کارگران با دیگر اقشار محروم جامعه است که در یک بسیج همگانی قادر خواهند بود که به این همه بی عدالتی پایان دهند.

🔸 گروه ادمین رسانه‌های اتحادیه آزاد کارگران ایران

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها