۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

تداوم اعتصاب کارگران کارخانه کاغذ پارس هفت‌تپه برای هفتمین روز

تداوم اعتصاب کارگران کارخانه کاغذ پارس هفت‌تپه برای هفتمین روز
video
play-sharp-fill

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه یازدهم اسفندماه کارگران کارخانه کاغذ پارس هفت‌تپه برای هفتمین روز متوالی به اعتصاب خود ادامه دادند و در اعتراض به عدم پاسخگویی کارفرما به مطالبات‌شان مجدداً در محوطه شرکت دست به تجمع زدند.

کارفرما تاکنون تلاش کرده تا با وعده رسیدگی به خواسته‌ی کارگران اعتصاب آنها را پایان بدهد، اما کارگران اعلام کرده‌اند تا تحقق مطالبات‌شان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

کارگران کارخانه کاغذ پارس خواهان حذف واسطه‌ی پیمانکاری با عناوین مختلف و عقد قرارداد مستقیم با شرکت هستند. عدم امنیت شغلی بخاطر قراردادهای پیمانکاری منجر به اخراج تعداد زیادی از کارگران شده است.

شرکت کاغذ پارس اکنون حدود ۸۰۰ نفر کارگر دارد که با سوابق بین ۱۰ سال تا ۲۵ سال همگی حداقل‌بگیر و به صورت پیمانکاری در استخدام شرکت هستند.

لازم به ذکر است که این شرکت در چند سال گذشته ۳۰۰۰ نفر پرسنل را در استخدام داشت که از سال ۹۲ و پس از واگذاری به بخش خصوصی که به مالکیت شخصی به نام حاج جواد مقدم در آمد، اخراج‌سازی‌های گسترده‌ای را انجام داد و تمامی قراردادها را به صورت پیمانکاری و یکماهه درآوردند که این امر منجر به افزایش عدم امنیت شغلی برای کارگران شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها