۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

حاکمان با حکم شلاق نمیتوانند این جامعه به پا خواسته را به زانو در آورند!

حاکمان با حکم شلاق نمیتوانند این جامعه به پا خواسته را به زانو در آورند!



✍️ مرتضی شریفی

بنا بر اخبار منتشر شده در مدیای اجتماعی، در پی شکایت کارفرمای شرکت گروه ملی فولاد ایران هفده تن از کارگران معترض این شرکت در اهواز، دادگاه انقلاب اهواز برای این کارگران حکم شلاق و جریمه صادر کرده است. دادگاه هر یک از این کارگران را به پرداخت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت بدل از سه ماه حبس تعزیری، و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم کرده است. اتهام این کارگران “اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال” در جریان اعتراضات سال گذشته گروه ملی فولاد است.

این اولین بار نیست که بی دادگاه های حاکمان حکم شلاق برای کارگران معترض و دیگر فعالین اجتماعی و سیاسی صادر میکنند. بنا به گزارش‌های منتشرشده، از مهر ۱۴۰۱ و پس از آغاز خیزش “زن، زندگی، آزادی” تاکنون، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دست‌کم ۱۱۷ فعال مدنی و سیاسی، شامل ۱۳ زن و ۱۰۴ مرد را با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و آخرین حکم صادرشده در هر پرونده، مجموعا به تحمل هفت هزار و ۴۰۴ ضربه شلاق محکوم کرده است. محکومین به شلاق علاوه بر کارگران، شامل فرهنگیان شاغل و بازنشسته، وکلا، خانواده های کشته شدگان جنبش اخیر و دیگر کنشگران اجتماعی و سیاسی میباشند.

شلاق زدن به معترضینِ علیه حکومت، تنها نشانگر درماندگی حاکمان در قدرت است که به رذیلانه ترین و ضد انسانیترین حربه ها متوسل میشوند تا این جامعه به پا خواسته را به زانو در آورند. اما همه شواهد نشان میدهد که طوفان بزرگ تغییرات بنیادین در کشور به رغم هر درجه از فریب و رذالت و سرکوبگری حکومت در راه است و در این بین طبقه کارگر ایران در تدوام جنبش “زن زندگی آزادی” و مصاف تعیین کننده‌ای که برای پایان دادن به وضعیت ضدانسانی موجود و شکل‌دهی به آینده کشور در جریان است، دوشادوش زنان و جوانان رزمنده و انقلابی، پرچمدار برپایی جامعه‌ای آزاد و برابر و شاد و مرفه خواهد بود.

✍️ مرتضی شریفی

۷ مهرماه ۱۴۰۲

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها