۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

حمایت اتحادیه‌های معلمان و انجمنهای مدافع حقوق‌بشر در استرالیا، بلغارستان، انگلستان و لهستان از خیزش سراسری معلمان ایران

حمایت اتحادیه‌های معلمان و انجمنهای مدافع حقوق‌بشر در استرالیا، بلغارستان، انگلستان و لهستان از خیزش سراسری معلمان ایران

حمایت اتحادیه‌های معلمان و انجمنهای مدافع حقوق‌بشر در استرالیا، بلغارستان، انگلستان و لهستان از خیزش سراسری معلمان ایران

اتحادیه معلمان بلغارستان اعلام کرد همکاران ایرانی ما در شرایط فاجعه باری به سر می‌برند. رژیم ایران به اعتصابات و اعتراضات در سراسر کشور پاسخی نداده است، در عوض به فشار بر معلمان و آموزگاران ادامه می‌دهد تا آنها را در بازداشت و زندان نگه دارند.

اتحادیه معلمان بلغارستان از اعتراضات سراسری معلمان ایران حمایت می‌کند.

انجمن استرالیایی دفاع از آزادی و حقوق‌بشر در ایران در نامه‌یی به وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد: جنبش معلمان ایران در پنج ماه گذشته چهار تظاهرات بزرگ سراسری را برگزار کرده و خواستار حقوق اولیه از جمله دستمزد، سابقه کار، امنیت شغلی و مزایای بازنشستگی شده است. متأسفانه، پاسخ رژیم ایران دستگیری بوده است. ما از شما می‌خواهیم که استفاده از زور توسط رژیم ایران علیه اعتراضات معلمان را محکوم کنید و خواهان آزادی بی‌قید و شرط همه معلمان دستگیر شده باشید.

دانش آموزان دبیرستان نوبل در لهستان نیز حمایت خود را از خیزش معلمان ایران ابراز و اعلام کردند.

حمایت اتحادیه آموزش ملی انگلستان از اعتصابات و اعتراضات معلمان در ایران  اتحادیه آموزش انگلستان با ۵۱۰هزار عضو که بزرگترین اتحادیه معلمین در انگلستان است، طی نامه‌یی به آنتونیو گوترش دبیرکل ملل متحد، حمایت خود را از اعتصابات و اعتراضات معلمان ایران اعلام کرد.  در این نامه آمده است: دولت ایران به خواسته‌های اولیه ۴رشته اعتراضات و اعتصابات سرتاسری معلمان و بازنشستگان فرهنگی طی ۴ماه گذشته که در بیش از ۲۰۰شهر برگزار شده، هنوز پاسخ نداده است و به‌جای آن به بازداشت و سرکوب و زندانی کردن معلمان ادامه می‌دهد. معلمان و فرهنگیان ایران در وضعیت معیشتی بسیار فاجعه باری به‌سر می‌برند. آنها اعلام کرده‌اند هیچ امیدی به وعده‌های بی‌اساس دولت ندارند.  اتحادیه ملی آموزش انگلستان حمایت خود را از اعتراضات معلمان اعلام می‌دارد و خواستار اجرای این موارد است که در بیانیه معلمان ایران هم آمده است:  ۱. توقف سرکوب، بازداشت و اخراج معلمان و اتحادیه‌های فعال ۲. آزادی تمامی معلمان زندانی شده. ۳. اجرا شدن لایحه رتبه‌بندی و همسان‌سازی معلمان برای احقاق حقوق پایه‌یی آنها ۴. استخدام رسمی معلمان خرید خدمات آموزشی ۵. برخورداری معلمان از حق برگزاری اعتراضات آزاد بدون سرکوب و دستگیری و تهدید  ما خواستار اقدام سریع دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی حقوق‌بشر؛ شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگران ذیربط و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای رسیدگی به وضعیت معلمان در ایران هستیم.  🆔 https://t.me/ettehad ✉️ 🔚 tamas https://t.me/Ettehadyeh20

حمایت اتحادیه آموزش ملی انگلستان از اعتصابات و اعتراضات معلمان در ایران
اتحادیه آموزش انگلستان با ۵۱۰هزار عضو که بزرگترین اتحادیه معلمین در انگلستان است، طی نامه‌یی به آنتونیو گوترش دبیرکل ملل متحد، حمایت خود را از اعتصابات و اعتراضات معلمان ایران اعلام کرد.
در این نامه آمده است: دولت ایران به خواسته‌های اولیه ۴رشته اعتراضات و اعتصابات سرتاسری معلمان و بازنشستگان فرهنگی طی ۴ماه گذشته که در بیش از ۲۰۰شهر برگزار شده، هنوز پاسخ نداده است و به‌جای آن به بازداشت و سرکوب و زندانی کردن معلمان ادامه می‌دهد. معلمان و فرهنگیان ایران در وضعیت معیشتی بسیار فاجعه باری به‌سر می‌برند. آنها اعلام کرده‌اند هیچ امیدی به وعده‌های بی‌اساس دولت ندارند.
اتحادیه ملی آموزش انگلستان حمایت خود را از اعتراضات معلمان اعلام می‌دارد و خواستار اجرای این موارد است که در بیانیه معلمان ایران هم آمده است:
۱. توقف سرکوب، بازداشت و اخراج معلمان و اتحادیه‌های فعال
۲. آزادی تمامی معلمان زندانی شده.
۳. اجرا شدن لایحه رتبه‌بندی و همسان‌سازی معلمان برای احقاق حقوق پایه‌یی آنها
۴. استخدام رسمی معلمان خرید خدمات آموزشی
۵. برخورداری معلمان از حق برگزاری اعتراضات آزاد بدون سرکوب و دستگیری و تهدید
ما خواستار اقدام سریع دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی حقوق‌بشر؛ شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگران ذیربط و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای رسیدگی به وضعیت معلمان در ایران هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو شاخص

دسته ها